Recent Submissions

  • Mega tendencias de la inteligencia artificial en los negocios 

    Pérez Polo, Samira Sofía (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-08-30)
    Artificial intelligence touches more and more every aspect of the daily life of natural and legal persons, who are increasingly aware of the impact of this, in the development of their daily activities. AI, in turn, has ...
  • La inteligencia artificial y su influencia en el mercado laboral Colombiano 

    Paéz Castaño, Mayra Camila (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-09-30)
    This monograph inform about an analysis of the implementation trends of artificial intelligence and its impact on the Colombian labor market. The methodology used was based on the qualitative descriptive method and the ...
  • Evolución del comercio digital en Colombia durante el periodo 2016-2020 

    Narváez Álvarez, Karla (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-08-16)
    Digital commerce has shown an evident growth in recent years, the use of digital channels to buy, sell, pay and carry out transactions is increasingly common in the global market. The panorama for Colombia is similar, ...
  • Evaluar el desempeño de la gerencia financiera para la toma de decisiones en la división de imágenes diagnosticas en la Clínica Central de la ciudad de Montería en el marco de la pandemia por COVID-19 

    Guerrero Pola, Yeslin María (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-08-11)
    The performance of financial management at the national level is essential for the proper management of financial processes, within imaging companies it is required in a concrete way since this is a diagnostic support ...
  • Análisis de estrategias dentro de la gestión financiera implementadas por los restaurantes de la ciudad de Montería en el marco de la pandemia por COVID 19 

    González López, María Fernanda (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-08-04)
    This monograph is carried out in order to carry out an analysis of the different strategies framed in financial management that were implemented by the representatives or owners of restaurants in the city of Montería due ...
  • Análisis de las exportaciones de carne bovina y yuca del departamento de Córdoba durante el período 2017 - 2021 

    Palacio Alvarez, Mariana (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-08-01)
    In Colombia, most of the exports correspond to mining-energy and agricultural products, mainly hydrocarbons, coal, coffee, flowers, bananas and beef. In addition, it has products from the agricultural sector with the ...
  • Ecosistema fintech en Colombia 

    López Llorente, Sebastián (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-08-02)
    This monograph will analyze the economic and social impact of the entry of companies that offer their financial services, through the development of virtual platforms and tools, supported by the fields of mobile internet, ...
  • Desarrollo de los hedge funds en Colombia durante los últimos cinco años 

    Hernández Ortiz, Jesús Eduardo; Reyes Cárdenas, Daniel (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-07-26)
    This text is based on and focused on the analysis and identification of Hedge Funds or Hedge Funds, which are the most popular means of investment in the international financial market. This type of fund is characterized ...
  • Evolución tecnológica de los puertos marítimos 

    Canchila Salazar, Luis; España Vargas, Marcos (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-04-05)
    Currently the economy of the countries has supported different aspects where the maritime aspect can be established as a fundamental basis in the evolution of the economy of the countries, so it can be affirmed that the ...
  • Estrategias de marketing digital para empresas del sector comercial de comidas rápidas 

    Villadiego Novoa, Clemente Andrés (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-04-04)
    The main objective of this monographic work is to identify the opportunities that digital marketing strategies represent for companies dedicated to the commercialization of fast foods, and their application by them. For ...
  • Gestión logística internacional y los vehículos autónomos 

    Barrios Estrada, Fabian; Ortega Reina, Felipe (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-04-01)
    Autonomous vehicles are a disruption of the automotive industry that has gained popularity in international logistics management and that can contribute to the development of said operations. That is why, in the current ...
  • Plataformas E–Commerce en tiempos de COVID–19 en Colombia 

    González Berrio, Andrés Felipe; Sánchez Méndez, Mary Isabel (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaAdministración en Finanzas y Negocios Internacionales, 2022-04-01)
    E-Commerce is a tool that can be used in any environment where something is exchanged, such as documents between companies, purchases or acquisitions, finance, industry, legislation, revenue or tax collection, health and ...
  • Estructura de costos para campañas de Marketing Digital 

    Molina Acosta, Dayana Andrea; Utria Orozco, Jesús Adolfo (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-31)
    A medida que pasan los años, surgen mayores desafíos, relacionados principalmente con la forma en la que la tecnología genera nuevas prácticas y conocimientos. La transformación digital influye en la forma en la que los ...
  • La omnicanalidad en el e-commerce 

    Berrocal Martínez, Carlos Miguel; Herrera Montalvo, Luis Armando (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-31)
    The omnichannel model, which is characterized in that the user is placed at the center of the relationship with the company and it proposes it and / or the sale of products from the experience, and not from each channel ...
  • Retos y desafíos para las empresas en la cuarta revolución industrial 

    Hernández Pérez, Deivis David (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-31)
    The present bibliographic review allowed to analyze the challenges that companies have in the Fourth Industrial Revolution, through which it was possible to inquire about the economic, social and political context that ...
  • Estrategias de marketing digital para empresas del sector agroindustrial 

    Ricardo Cordero, Berlys de Jesús; Martelo Negrete, Luis Miguel (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    The Colombian agribusiness sector is mostly structured by MSMEs that are currently managing to stay in the market, after the ravages caused by the Covid 19 pandemic, these companies are taking into account digital marketing ...
  • Estrategias de marketing digital para el posicionamiento de la marca Hotel 41 Plaza de Montería, Córdoba 

    Espinosa Barrios, Paula Andrea; Sampayo Galarcio, Elianeth (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2021-12-02)
    Technological disruption has generated a transcendental shift in traditional marketing processes; the hotel sector has not been immune to this evolution and has proactively adopted digital marketing strategies to improve ...
  • El papel de los influencers en el plan de marketing digital 

    Benavides Babilonia, Paula Andrea; Vides Cuello, Iris Patricia (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    Including influencers in the digital marketing plan has been one of the most used tools by companies in recent years, due to the great positive impact that is generated thanks to the influencers and their ability and/or ...
  • Estudio de Caso del Comercio Electrónico en Latinoamérica: Brasil, México y Colombia 

    López Naranjo, Juan Camilo; Primera Polo, Jorge Armando (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    Con la realización del siguiente trabajo monográfico, se busca realizar una recopilación bibliográfica sobre la situación del comercio electrónico a nivel mundial, y en específico, sobre los casos de Brasil, México y ...
  • Pasarelas de Pago al Servicio del E-commerce en las Empresas de Streaming 

    Cárdenas Mejía, Wendi Patricia; Petro Martínez, Andrea Carolina (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    With the following monographic work, the collection of bibliographic sources on the conceptualization of electronic commerce, payment gateways and streaming services is sought, specifying the process of an electronic ...

View more