Recent Submissions

  • Evolución tecnológica de los puertos marítimos 

    Canchila Salazar, Luis; España Vargas, Marcos (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-04-05)
    Currently the economy of the countries has supported different aspects where the maritime aspect can be established as a fundamental basis in the evolution of the economy of the countries, so it can be affirmed that the ...
  • Estrategias de marketing digital para empresas del sector comercial de comidas rápidas 

    Villadiego Novoa, Clemente Andrés (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-04-04)
    The main objective of this monographic work is to identify the opportunities that digital marketing strategies represent for companies dedicated to the commercialization of fast foods, and their application by them. For ...
  • Gestión logística internacional y los vehículos autónomos 

    Barrios Estrada, Fabian; Ortega Reina, Felipe (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-04-01)
    Autonomous vehicles are a disruption of the automotive industry that has gained popularity in international logistics management and that can contribute to the development of said operations. That is why, in the current ...
  • Plataformas E–Commerce en tiempos de COVID–19 en Colombia 

    González Berrio, Andrés Felipe; Sánchez Méndez, Mary Isabel (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaAdministración en Finanzas y Negocios Internacionales, 2022-04-01)
    E-Commerce is a tool that can be used in any environment where something is exchanged, such as documents between companies, purchases or acquisitions, finance, industry, legislation, revenue or tax collection, health and ...
  • Estructura de costos para campañas de Marketing Digital 

    Molina Acosta, Dayana Andrea; Utria Orozco, Jesús Adolfo (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-31)
    A medida que pasan los años, surgen mayores desafíos, relacionados principalmente con la forma en la que la tecnología genera nuevas prácticas y conocimientos. La transformación digital influye en la forma en la que los ...
  • La omnicanalidad en el e-commerce 

    Berrocal Martínez, Carlos Miguel; Herrera Montalvo, Luis Armando (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-31)
    The omnichannel model, which is characterized in that the user is placed at the center of the relationship with the company and it proposes it and / or the sale of products from the experience, and not from each channel ...
  • Retos y desafíos para las empresas en la cuarta revolución industrial 

    Hernández Pérez, Deivis David (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-31)
    The present bibliographic review allowed to analyze the challenges that companies have in the Fourth Industrial Revolution, through which it was possible to inquire about the economic, social and political context that ...
  • Estrategias de marketing digital para empresas del sector agroindustrial 

    Ricardo Cordero, Berlys de Jesús; Martelo Negrete, Luis Miguel (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    The Colombian agribusiness sector is mostly structured by MSMEs that are currently managing to stay in the market, after the ravages caused by the Covid 19 pandemic, these companies are taking into account digital marketing ...
  • Estrategias de marketing digital para el posicionamiento de la marca Hotel 41 Plaza de Montería, Córdoba 

    Espinosa Barrios, Paula Andrea; Sampayo Galarcio, Elianeth (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2021-12-02)
    Technological disruption has generated a transcendental shift in traditional marketing processes; the hotel sector has not been immune to this evolution and has proactively adopted digital marketing strategies to improve ...
  • El papel de los influencers en el plan de marketing digital 

    Benavides Babilonia, Paula Andrea; Vides Cuello, Iris Patricia (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    Including influencers in the digital marketing plan has been one of the most used tools by companies in recent years, due to the great positive impact that is generated thanks to the influencers and their ability and/or ...
  • Estudio de Caso del Comercio Electrónico en Latinoamérica: Brasil, México y Colombia 

    López Naranjo, Juan Camilo; Primera Polo, Jorge Armando (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    Con la realización del siguiente trabajo monográfico, se busca realizar una recopilación bibliográfica sobre la situación del comercio electrónico a nivel mundial, y en específico, sobre los casos de Brasil, México y ...
  • Pasarelas de Pago al Servicio del E-commerce en las Empresas de Streaming 

    Cárdenas Mejía, Wendi Patricia; Petro Martínez, Andrea Carolina (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    With the following monographic work, the collection of bibliographic sources on the conceptualization of electronic commerce, payment gateways and streaming services is sought, specifying the process of an electronic ...
  • Análisis de las estrategias de Marketing Digital implementadas por el Grupo empresarial Éxito S.A en Colombia desde el 2016 al 2020. 

    Degiovanni Vélez, Daniel José (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    Con el auge de la tecnología, el marketing digital se ha convertido en un pilar fundamental para las organizaciones que buscan posicionarse en el mercado, es así, como muchas de ellas aprovecharon la contingencia generada ...
  • Modelos de distribución logística Internacional 

    Cavadia Escobar, Yolimar; Montes Jiménez, María Elena (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-29)
    La importancia de las redes de distribución logística es que a través de este mecanismo de acción abarca todas las fases de compra de un producto. Es decir, desde su elección, procesamiento de pago hasta hacer énfasis en ...
  • Gestión logística del transporte internacional de sustancias peligrosas 

    López Fernández, Elier; Peña Cogollo, Yerlis Senit (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasLorica, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-29)
    In this writing, it will be detailed how a good process is carried out for the international transport of dangerous goods, taking into account relevant aspects such as the labeling and labeling of goods and transport units, ...
  • Análisis de las estrategias de Marketing Digital de las empresas de Telecomunicaciones en Colombia 

    Garrido Ortega, Andersson Brhallan; Bedoya Alcaraz, Nicholas (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-29)
    The purpose of this paper is to expose the digital marketing strategies implemented in the four main telecommunications companies in Colombia, América Móvil, which operates under the name of Claro, Une with its operator ...
  • Análisis de casos de logística inversa en empresas colombianas 

    Berna Paternina, Gina Rosa; Padilla Otero, Aura Cristina (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-29)
    The current work aims to analyze the adoption of reverse logistics in Colombian companies, for this, three stages were developed, the first is composed of the main characteristics of reverse logistics and the importance ...
  • Logística de aprovisionamiento internacional de la Empresa Bavaria comprendido del año 2018 a 2021 

    Medina Madrid, Martin; Milanéz González, Yarledys (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    El presente trabajo tiene como objetivo principal analizar la logística de aprovisionamiento internacional de la empresa Bavaria comprendido desde el año 2018 a 2021, tomando en cuenta aspectos como la descripción de la ...
  • Inteligencia artificial aplicada a la cadena de Suministro Globales 

    Peinado Pineda, Ivana Sofia; Díaz Salas, Isaías (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-29)
    Advances in technology are directly linked to the evolution of business procedures and today a prominent word in this context is Artificial Intelligence, a technique through which machines acquire logical reasoning and can ...
  • La logística verde en los negocios internacionales versión 2021 

    Diaz Pacheco, Edson Gustavo; Gallego Durango, Miguel Santiago (Facultad de Ciencias Económicas, Jurídicas y AdministrativasMontería, Córdoba, ColombiaCiencias Administrativas, 2022-03-30)
    Logistics activity has been characterized as an important source of pollution and one of the main emitters of Greenhouse Gases, which alter the balance of the planet and put the health of humanity at risk; this problem has ...

View more