Examinando por Materia "User satisfaction"
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Publicación Acceso abierto Análisis de la política de humanización de los servicios de salud dirigido al cliente externo de la Clínica Central O.H.L. del municipio de Montería- Córdoba.(2022-03-11) Callejas Diaz, María Alejandra; Burgos Rodríguez, LedysThe humanization of services seeks to ensure that the relationship between health professionals and patients is as warm as possible. This study analyzes the policy of humanization of health services aimed at the external client of the Clinica Central O.H.L, through a SWOT matrix and a survey that measures the global indicator of satisfaction of the institution's external users. The analysis showed that the surveyed users expressed their dissatisfaction in 10%, for which improvement strategies were finally provided organized in an action plan so that it allows decision-making focused on new strategies aimed at compliance with the policy of humanization.Publicación Acceso abierto Nivel de satisfacción de los usuarios del área de Sisbén de la Secretaría de Salud Municipal de Cereté(2023-01-19) Borja Berrocal, Juliana; Villalba Durango, Juan CamiloThrough this report, the scope that was obtained during the period of business practices carried out in the SECRETARY OF HEALTH OF THE MUNICIPALITY OF CERETE in the development of this report will be disclosed, issues related to user satisfaction will be discussed, which has been framed as one of the most relevant effects in the provision of good quality services, greatly influencing its behavior, in such a way that it is considered the key to the success of any organization, resulting in the identification, evaluation, control and improvement of those processes that have shortcomings and do not allow user satisfaction. Our central objective was to determine the level of user satisfaction in the SISBÉN area of the municipal health secretary of Cerete, and for this a methodology based on a descriptive, quantitative and cross-sectional study of the SISBÉN area was used, for which I carried out a virtual survey of the first ten people to arrive in the Sisbén area, in person, where the purpose of this was explained to the user. In addition to satisfactorily fulfilling the proposed objectives of the business practice, the development of this is the final step to achieve the title as a professional. It is the period in which all the knowledge learned during the years of study is put to the test and the strengths and weaknesses of the student are evidenced. Finally, some short conclusions and contributions, bibliography of the information sources and the respective annexes are presented.Publicación Acceso abierto Nivel de satisfacción de los usuarios que reciben apoyo por el área de salud pública por patologías relacionadas con cáncer de mama, en el 2023(2023-08-14) Guzmán, Daira María; Villalba Durango, Juan CamiloPermitirá conocer el nivel de satisfacción de los usuarios de Cereté que reciben apoyo por parte de la salud pública durante el periodo de prácticas realizadas en la secretaria de salud de Cereté en el progreso del presente informe se tratarán temas relacionados con la satisfacción del usuario, el cual es uno de los temas más relevantes en la prestación de servicios de buena calidad, tiene como objetivo general determinar el nivel de satisfacción de los usuarios que reciben apoyo por el área de la salud pública por patologías relacionadas con cáncer en la secretaría de salud del municipio de Cereté, influyendo en gran medida en el comportamiento de éste, de tal forma, que se considera la clave del éxito de toda organización, dando como resultado la identificación, evaluación, control y mejora de aquellos procesos que tienen falencias, para ello se utilizó una metodología basada en un estudio descriptivo, cuantitativo y transversal en el área de salud pública, a través de visitas domiciliarias. Además de cumplir satisfactoriamente con los objetivos propuestos de la práctica empresarial, el desarrollo de esta es el paso final para alcanzar el título como profesional. Es el lapso en el que se ponen a prueba todos los conocimientos aprendidos durante los años de estudio y se evidencian cuáles son las fortalezas y debilidades que posee el estudiante. Finalmente se presentan conclusiones y aportes, bibliografía de las fuentes de información y los respectivos anexos.