D.A.D. Práctica Empresarial
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Examinando D.A.D. Práctica Empresarial por Materia "Acreditación"
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Publicación Acceso abierto Diseño del plan de contingencias de historias clínicas electrónicas en la Clínica Integral de Fracturas Lomas Verdes S.A.S., Lorica-Córdoba, 2022(2022-07-28) Núñez Madera, Andrea Paola; Montoya Vega, Martha ElenaIntroduction: The clinical history is the only valid document to demonstrate the type of care that a user has received, it is a true reflection of the quality of care provided by the health professional. Objective: to design a contingency plan for medical records in the Lomas Verdes Integral Fracture Clinic in the municipality of Lorica. Methodology: application of a checklist based on the health accreditation manual. Results: With the design of the contingency plan, accreditation standards 150 are complied with. Code: (GI9) that contemplates the management of information related to clinical records, whether in physical or electronic media, guarantees quality, safety and their accessibility and standard 151. Code: (GI10) There is a contingency plan designed, implemented and evaluated that guarantees the normal operation of the organization's information systems, whether manual, automated, or both. Any dysfunction in the system is collected, analyzed and resolved. This includes mechanisms to prevent adverse events related to the management of information systems, especially alarms in medical records. Conclusions: compliance with health regulations is essential in the process of continuous improvement by allowing the adoption of strategies that guarantee adequate management of information, custody and preservation of medical records and that contribute to patient safetyPublicación Acceso abierto Nivel de cumplimiento del Pamec en el laboratorio clínico Gueslab del municipio de Cereté, 2024(Universidad de Córdoba, 2024-08-22) Durango Ramirez, Rosa Isabel; Villalba Durango, Juan CamiloEl presente estudio evaluó el nivel de cumplimiento de la ruta crítica del Programa de Auditoría para el Mejoramiento de la Calidad de la Atención en Salud (PAMEC) en el Laboratorio Clínico Gueslab del municipio de Cereté durante el año 2024. El PAMEC, resultado de una evolución histórica en Colombia, se ha establecido como un modelo fundamental para garantizar la excelencia en los servicios de salud. Se realizó un estudio descriptivo transversal con enfoque cuantitativo, utilizando una lista de chequeo expedida por el Ministerio de Salud y Protección Social. Esta herramienta evaluó nueve componentes clave del PAMEC, categorizando el cumplimiento en tres niveles: cumple, cumple parcial y no cumple. El procedimiento se dividió en tres fases: recolección de información, análisis e interpretación de datos, y elaboración del plan de mejora, informe y socialización. La metodología permitió una evaluación exhaustiva del estado actual del PAMEC en el laboratorio.