Publicación:
A personal leadership statement

dc.audience
dc.contributor.advisorAguas Castillo, Pedro Pablo
dc.contributor.authorAmaya Soto, Belissa Belen
dc.contributor.authorBustos Coronado, Yuliana Andrea
dc.contributor.educationalvalidatorAguas Castillo, Pedro Pablo
dc.date.accessioned2025-01-20T13:15:28Z
dc.date.available2025-01-20T13:15:28Z
dc.date.issued2025-01-19
dc.description.abstractThis leadership statement explores the concept of transformational leadership and"". its application in educational settings. We define transformational leadership and discuss the key assumptions of this leadership approach. Through the adoption of transformational leadership principles, educators can enable students to develop into critical thinkers, active learners, and confident individuals. The importance of collaborative work, critical thinking, and self-reflection in achieving educational goals is highlighted as well. By examining the implications of transformational leadership for future educators, we aim to shed light on the crucial role of leadership in shaping the future of education.eng
dc.description.abstractEsta declaración de liderazgo explora el concepto de liderazgo transformacional y"". su aplicación en entornos educativos. Definimos el liderazgo transformacional y discutimos los supuestos clave de este enfoque de liderazgo. A través de la adopción de principios de liderazgo transformacional, los educadores pueden permitir a los estudiantes convertirse en pensadores críticos, estudiantes activos e individuos seguros de sí mismos. También se destaca la importancia del trabajo colaborativo, el pensamiento crítico y la autorreflexión para alcanzar los objetivos educativos. Al examinar las implicaciones del liderazgo transformacional para los futuros educadores, nuestro objetivo es arrojar luz sobre el papel crucial del liderazgo en la configuración del futuro de la educación.spa
dc.description.degreelevelPregrado
dc.description.degreenameLicenciado(a) en Lenguas Extranjeras con Énfasis en Inglés
dc.description.modalityTrabajos de Investigación y/o Extensión
dc.description.tableofcontentsIntroductioneng
dc.description.tableofcontentsOur Assumptionseng
dc.description.tableofcontentsLeadership Empowerment And Implications For The Futureeng
dc.description.tableofcontentsConclusionseng
dc.description.tableofcontentsReferenceseng
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.instnameUniversidad de Córdoba
dc.identifier.reponameRepositorio Institucional Unicórdoba
dc.identifier.repourlhttps://repositorio.unicordoba.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/8886
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad de Córdoba
dc.publisher.facultyFacultad de Educación y Ciencias Humanas
dc.publisher.placeMontería, Córdoba, Colombia
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas Extranjeras con Énfasis en Inglés
dc.relation.referencesAvolio, B. J. (1999). Full leadership development: Building the vital forces in organizations. Sage Publications.
dc.relation.referencesDaft, R. L. (2008). The leadership experience (4th ed.). Owen Graduate School of Management, Vanderbilt University.
dc.relation.referencesKouzes, J. M., & Posner, B. Z. (2007). The leadership challenge: How to make extraordinary things happen in organizations (4th ed.). Jossey-Bass.
dc.relation.referencesNorthouse, P. G. (2021). Leadership: Theory and practice. Sage publications.
dc.relation.referencesSilva, A. (2016). What is leadership? Journal of Business Studies Quarterly, 8(1)
dc.relation.referencesRobinson, V. M. J., Lloyd, C. A., & Rowe, K. J. (2008). The impact of leadership on student outcomes: An analysis of the differential effects of leadership types. Educational Administration Quarterly, 44(5), 635–674. https://doi.org/10.1177/0013161X08321509
dc.relation.referencesMandela, N. (2003). Lighting your way to a better future. University of the Witwatersrand.
dc.relation.referencesKouzes, J. M., & Posner, B. Z. (2007). The leadership challenge (4th ed.). Jossey-Bass.
dc.relation.referencesForbes, M. (2013). The purpose of education. In E. Andrews (Ed.), The wisdom of Marcus Aurelius (pp. 45-47). Philosophical Classics Press.
dc.rightsCopyright Universidad de Córdoba, 2025
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.keywordsLifelong learning
dc.subject.keywordsEmpowerment
dc.subject.proposalAprendizaje para toda la vida
dc.subject.proposalEmpoderamiento
dc.titleA personal leadership statement
dc.typeTrabajo de grado - Pregrado
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
dc.type.contentText
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dspace.entity.typePublication
Archivos
Bloque original
Mostrando 1 - 2 de 2
Cargando...
Miniatura
Nombre:
Belissa Belen Amaya Soto_ Yuliana Andrea Bustos Coronado.PDF
Tamaño:
900.8 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
No hay miniatura disponible
Nombre:
Formato de Autorización.pdf
Tamaño:
286.69 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Bloque de licencias
Mostrando 1 - 1 de 1
No hay miniatura disponible
Nombre:
license.txt
Tamaño:
15.18 KB
Formato:
Item-specific license agreed upon to submission
Descripción: