Examinando por Materia "Profesores"
Mostrando 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto A personal leadership statement(2021-07-14) Castro Cabarcas, Isabela; Amador Agámez, Valentina; Lázaro Morales, Gisela; Aguas Castillo, Pedro PabloThis article aims to show the importance of teacher leadership, its concept, and the characteristics of a leader. In addition to defining teacher's empowerment, describing leadership empowerment, and its benefits for people around, with the purpose to encourage teachers to be good leaders and be empowered to develop classes in a better way. Likewise, this article contains personal assumptions, implications for the future, experience throughout the course, and the personal goals and expectations of the authors as future teachers, and thus be able to have adequate management in the classroom and develop the classes effectively.Publicación Acceso abierto Memorias Primer Foro virtual de Evaluación Formativa “Por una evaluación diferenciada en tiempos de crisis, para profesores en formación inicial y continua”(Fondo Editorial Universidad de Córdoba, 2020, 2020-05-29) Flórez Nisperuza, Elvira Patricia; Sanmarti-Puig Neus; Quintanilla Gatica, Mario; Flórez Nisperuza, Elvira Patricia; Hoyos Merlano, Alina María; Pantoja Fuentes, Alexandra Maria; Naranjo Zuluaga, Claudia Patricia; Macea Álvarez, Eris Manuel; Pérez Díaz, Jaime Alberto; Páez García, Julio César; Pacheco Lora, Luis Carlos; Mercado Mercado, Francisco William; Cadavid Velásquez, Edith De Jesús; Segura Contreras, Mónica; Fuentes Hernández, Nevis MariaEl Primer Foro Virtual de Evaluación Formativa, “Por una evaluación diferenciada en tiempos de crisis, para profesores en formación inicial y continua” se concibe como la oportunidad para compartir experiencias, reflexiones e investigaciones alrededor del campo de la evaluación desde una lectura integral en la escuela, donde tiene especial sentido preguntarse, a qué tipo de evaluación de los aprendizajes le apostamos, qué tipo de docente, prácticas, metodologías, relaciones, recursos, convergen al cumplimento de premisas educativas en la calidad del aprendizajePublicación Acceso abierto A personal leadership statement(2020-11-28) Cortés Julio, Evelyn Gisella; Vergara Palomino, Isabel; Aguas Castillo, Pedro PabloThere is no universal definition of leadership because of different perspectives stated by different authors, organizations, and societies across the world and throughout time. Despite the differences in opinion, these sources share a similar thought in the idea that they see leadership as a process through which a person influences and leads the actions of a united team to achieve a common goal. One clear example of this thought is Gibb's statement “leadership is not a fixed attribute of personality but is a function of the group aims and values, and of the organization and techniques available for reaching a goal” (1947, p.3).