Examinando por Materia "Producción Oral"
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Publicación Acceso abierto Cooperativa learning as a teaching method to improve oral production in the english class At Institucion Educativa Los Garzones(2023-08-02) Pardo Cavadia, Juan; Pugliese De González, GabriellaIn the teaching of English process, there are modalities to create efficient and dynamic classes for students who are learning English as a Foreign Language, that allow the proper understanding and acquisition of knowledge. The teaching of English in Colombia, mostly in public schools, has not been an easy and dynamic task. The problem of teaching English is that it is individual in most cases and for this reason it is necessary to implement new ways of teaching English in a complete and clear way, so cooperative learning is shown as an effective way. Implementing cooperative learning involves careful planning and structuring of group activities. Teachers must create a supportive classroom environment and establish clear expectations for participation, accountability, and mutual respect. Group formation should be strategic, considering factors such as students' abilities, diversity, and social dynamics. Moreover, instructors play a crucial role in facilitating discussions, providing guidance, and monitoring group dynamics to ensure an equitable and inclusive learning experience for all students. Cooperative learning not only works as a group dynamic because it is demonstrated throughout this experience that it is considered a necessary tool to foster oral production in students.Publicación Acceso abierto The design of an instructional unit and lesson intended to flip the r2l class to engage tenth-graders in oral exposition texts(2020-06-07) Oyola Massy, Reinel David; Ortega Sanabria, Josué DavidReading to learn is an instructional approach that leads students from aided to independent creation of meaning in reading and writing, it follows a cycle with a set of strategies guiding students to independent construction of a specific text-genre. Nevertheless, few studies have designed instructional units and lessons for the use of R2L to promote learners’ oral production, most specifically of oral exposition texts. Neither has it been researched yet the use of this methodology along with mediation tools in the EFL class. Therefore, this qualitative study is intended to describe the main characteristics an instructional unit and lesson based on R2L and flipped learning should contain to develop tenth-graders’ capacity to produce oral exposition discourses in an EFL class. As well as to identify the main adaptations EFL teachers should consider when integrating R2L and FL for developing students’ capacity to produce exposition oral genres. Previous to the unit design, a diagnostic lesson was conducted on tenth-graders in a public school from the rural side of Montería, Colombia. Throughout the intervention oral production tasks, audio recordings, observations, and document analysis were used to collect data for the present design. This study sheds light on the existing gap of knowledge about the design and implementation of R2L and Flipped instruction to prompt the participation of oral exposition texts in tenth-graders. Leer para aprender (R2L) es un enfoque instructivo que, siguiendo un ciclo con un conjunto de estrategias pedagógicas, lleva a los estudiantes de la ayuda a la creación independiente de significado en la lectura y la escritura, así como a la construcción independiente de géneros textuales específicos. Sin embargo, pocos estudios han diseñado unidades y lecciones instructivas para el uso de R2L enfocados a la producción oral de los estudiantes, específicamente de textos orales argumentativos. Además, la investigación del uso de esta metodología junto a herramientas de mediación tecnológica es casi nula en el campo de la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Por eso, este estudio cualitativo pretende describir las principales características que deben contener una unidad y lección instructiva basadas en R2L y el modelo de aula invertida, enfocadas en capacitar a alumnos de décimo grado para la producción de discursos argumentativos. El presente estudio también busca identificar las principales adaptaciones que los docentes deben considerar al momento de integrar R2L y herramientas tecnológicas en el aula de inglés como lengua extranjera, enfocados a la producción del género textual argumentativo. Antes del diseño de la unidad, una clase diagnóstica permitió identificar un bajo nivel de producción oral en alumnos de décimo grado en una escuela rural pública de Montería. Durante la intervención, tareas de producción oral, grabaciones de audio, observaciones y análisis de documentos permitieron recopilar información para el presente diseño. Este estudio permitirá esclarecer la brecha existente en la literatura concerniente al diseño e implementación de R2L y aula invertida para impulsar la participación alumnos de décimo grado en discursos argumentativos.