Examinando por Materia "Oral communication"
Mostrando 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Encouraging 9th graders to tell anecdotes throught R2l using toontastic 3D(Universidad de Córdoba, 2019-12-eng) Salgado Cordero, Mayra Alejandra; Doria Del Vecchio, Camila Andrea ; Herazo Rivera, José DavidEl desarrollo de la comunicación oral juega un papel importante en el proceso de aprender una lengua extranjera en un salón de clases. Sin embargo, desde nuestra experiencia como estudiantes de docencia en observaciones pasadas, notamos que, cuando los estudiantes intentaban usar el lenguaje extranjero para hablar, sonaba a que lo había estado memorizando en vez de hacerlo de manera espontánea. En otras palabras, la habilidad oral de los estudiantes es baja. El propósito de este estudio es explorar hasta que punto los estudiantes de grado noveno fueron capaces de desarrollar su comunicación oral al momento de contar una anécdota durante la implementación del ciclo de Reading to Learn (R2L) usando Toontastic 3D, y describir cuales fueron esas percepciones que los estudiantes tuvieron sobre el ciclo de R2L y Toontastic 3D. R2L es un conjunto de estrategias que les permite a los profesores apoyar a sus estudiantes en la habilidad de lectura y escritura en su respectivo nivel. Aunque, R2L se usó en este estudio para desarrollar la comunicación oral de los estudiantes. Toontastic 3D es una aplicación de cuentacuentos y animación que fue usado para que los estudiantes contaran sus anécdotas allí. Observaciones, entrevistas semiestructuradas, tareas de producción, y diarios de los estudiantes fueron los instrumentos de recolección de datos en el grado noveno de una institución pública en Montería. Los resultados de este estudio revelaron que R2L en combinación con Toontastic 3D, ayudó a los estudiantes a construir y decir anécdotas independientes con sentido, a pesar de sus errores gramaticales.Publicación Restringido Internship at La Ribera school: Bilingualism for Peace program(2022-08-01) Romero Carvajal, Katty Marcela; Pastrana Muñoz, Juan CarlosThis paper is intended to report my internship experience in the Bilingualism for Peace Program. My internship was carried out through in-person classes and virtual classes at the Intitutución Educativa La Ribera (IE La Ribera) in Monteria which had as purpose to help students from 7, 8, 9, and 10th grades to improve their oral communication due to the difficulty they presented to express and communicate ideas or opinions, and thus achieve a better performance in the English classes. Moreover, explains in detail the pedagogical perspectives on which this educational proposal is based, that is Task-Based Language Learning, Learning center teaching, Self-Creative Approach, Gamification and Remote Learning. In addition, the different results evidenced in their learning process and some examples of improvement in oral communication in terms of presentations, working in groups, implementing their creativity and vocabulary acquisition. A part of this, my growth and improvement in my performance as a teacher and human being and finally, some recommendations to the English program to continue working and preparing students for their academic life.Publicación Acceso abierto Internship experience report: Ribera school(2022-07-30) Carvajal Diaz, Jesús David; Diaz Diaz, Alex MauricioThrough this paper it will explore the results of the applications of the different teaching strategies and methodologies such as flipped classroom, high- tech approach, and active learning. And explore its impact in a selected group of students in a post conflict context. Thus, the purpose of this internship aims to enhance the teaching performance in a real teaching stage, acquire the necessary skills and help future teachers to get a tool in order to cover students and school’s needs. Where I worked is the Institution of Education “La Ribera” School, located in Monteria- Cordoba. They have students from 5th to 11th grade which are encouraged by teachers to learn the target language and improve their English skill while they learn values.