FacebookTwitterYoutubeInstagramTiktok
División de Bibliotecas
  • Español
  • English
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorioRepositorio
institucional
  • Inicio
  • Comunidades
  • Navegar
    Directrices del Repositorio
  1. Inicio
  2. Examinar por materia

Examinando por Materia "Liderazgo de equipos"

Mostrando 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    A personal leadership statement
    (Universidad de Córdoba, 2024-01-16) Vega Calle, Jader Jesús; Luna Luna, David Ernesto; Barrios Esquivel, Taylor Andrés; Aguas Castillo, Pedro Pablo
    This paper explores the crucial role of leadership within educational contexts, advocating for inclusive strategies that promote equity and empowerment. It investigates how educational leaders can implement inclusive and empowering models valuing diversity and fostering collaboration among teams, redistributing authority, and motivating subgroups within educational systems to advance equitable learning. Drawing from Lambert’s (2003) perspective on reflective leadership and its impact on student learning, the study emphasizes collaborative efforts to integrate diverse viewpoints in pursuit of shared educational goals. It also examines the significance of fostering shared visions and responsibility for learning outcomes in cultivating cohesive, high-performing educational teams. Overall, this research underscores the importance of inclusive leadership practices in advancing collective growth, emphasizing the need to empower both students and educators for comprehensive development within educational environments.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    A Personal Leadership Statement
    (Universidad de Córdoba, 2023-12-21) Ayala López, Ana Milena; Machado Pérez, Sebastián; Polo Romero, Madiezdic Eugenia; Aguas Castillo, Pedro Pablo
    Currently, secondary education institutions recognize the need to improve educational quality, one of them is to enhance the reading comprehension of students to increase their communication skills, particularly in a foreign language such as English. A potential solution to address this challenge is to enact team leadership among educational personnel to facilitate ideas that promote critical reading. This paper describes the influence of team leadership on the teaching, and learning of students in schools, emphasizing inclusion through empowerment and detailing the aspects necessary for its implementation in pedagogical practice. Likewise, it promotes the importance of developing good planning in institutions according to the current reality, in which activities that generate engagement and motivation are promoted through the use of technology to encourage collective work. Finally, it contains our assumptions about this educational phenomenon and the strategies that future team leaders should use to provide quality education.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Personal leadership statement
    (Universidad de Córdoba, 2024-12-23) Olave Padilla, Rodrigo José; Negrete Nisperuza, Clara Milena; Aguas Castillo, Pedro Pablo; Aguas Castillo, Pedro Pablo
    El liderazgo en la educación es fundamental para crear entornos de aprendizaje efectivos, especialmente en clases diversas con una amplia variedad de antecedentes y opiniones estudiantiles. Con énfasis en la cooperación, la responsabilidad compartida y la inclusividad en la enseñanza de lenguas extranjeras, este ensayo explora el liderazgo en equipo como una perspectiva de liderazgo crucial. Nuestras suposiciones sobre el liderazgo en equipo están guiadas por preguntas relacionadas con la creación de espacios inclusivos y el papel de las perspectivas diversas en la mejora de los resultados educativos. Evidencia de estudios actuales ilustra cómo el liderazgo en equipo fomenta el respeto y la responsabilidad, dando lugar a entornos donde los estudiantes se sienten inspirados y comprometidos. A través de estas prácticas, el liderazgo en equipo no solo promueve la adquisición del lenguaje, sino que también impulsa el crecimiento personal y prepara a los estudiantes para tener éxito en un mundo interconectado.
Carrera 6 No. 77- 305 Montería - Córdoba, Colombia  |  Código Postal: 230002   | | Nit: 891080031-3  |   contacto@correo.unicordoba.edu.co
La Universidad de Córdoba, es una Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.
Mapa de sitio, Ley de protección de datos, Política de privacidad, Transparencia y acceso a la información , PQRSyD contacto@correo.unicordoba.edu.co - notificacionesjudiciales@correo.unicordoba.edu.co.
Sistema DSPACE 7 - Metabiblioteca | logo