FacebookTwitterYoutubeInstagramTiktok
División de Bibliotecas
  • Español
  • English
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorioRepositorio
institucional
  • Inicio
  • Comunidades
  • Navegar
    Directrices del Repositorio
  1. Inicio
  2. Examinar por materia

Examinando por Materia "E-learning"

Mostrando 1 - 10 de 10
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Creación de una empresa dedicada a la prestación del servicio de cursos técnicos a través de la metodología e-learning en el municipio de Montería, Córdoba
    (2020-12-10) Ramos Mercado, Erika Patricia; Sierra Peréz, Tatiana María; Alfonso Garzón, Luis Fernando
    La oportunidad de negocio surge de unir una necesidad cada vez más común en la sociedad, por la exigente evolución del mundo moderno, como lo es la capacitación, un elemento importante en la vida de cada persona, que contribuye a incrementar las habilidades, destrezas y competencias, y permite al individuo actuar de manera más informada y asertiva en sus ámbitos de interacción. Junto con la orientación digital y los comportamientos actuales del individuo moderno, quien adopta cada vez más el internet y los recursos digitales a sus actividades cotidianas, dentro de ellas la formación. Servicio: cursos técnicos a través de la metodología e-learning (idiomas, diseño gráfico, marketing digital, audiovisuales, y desarrollo web) Competidores: Dentro de los principales competidores del servicio, que ofrecen formación online a nivel nacional e internacional, y han alcanzado gran reconocimiento en el país se encuentran las plataformas Coursera, Udemy, Platzi, Smartbeemo.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Describing the Characteristics of a Synchronous e-Lesson for Online Interaction
    (2023-02-03) Suárez Lominet, María José; Lordouy Arellano, Danilsa del Carmen
    The immersion in an unforeseen mode of acquiring knowledge for traditional learners and professors during pandemic covid-19 released several obstacles. In this sense, learner-content, learner-learner, learner-teacher and learner-interface interactions became so reluctant in online classes that provoked an awkward ambiance. The purpose of this qualitative exploratory case study was to describe the characteristics of a synchronous e-lesson should contain to promote interaction in fifth EFL students. This research study used a theoretical framework to describe the most important constructs covered; online interaction, e-learning and online lesson plan. The sample for this study was one fifth semester professor from an EFL program, as well as 5 fifth semester students. As there are several means to collect data, the researcher applied interviews based on needs analysis. The study employed thematic analysis and a total of 10 sub-themes emerged from four main pre-stablished themes which are; Learner-content, Learner-teacher, Learner-learner and Learner-interface interaction. These subthemes were organized in the ensuing fashion: Learner-content Interaction; engaging topics, visual support, contextualization and load management, Learner-teacher Interaction; teacher-student rapport, methodological activities, Learner-learner Interaction; teamwork and respectful and enthusiastic attitude, Learner-interface Interaction; video-conferencing platforms and tools of preference.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Diseño e implementación de una plataforma web para desarrollo de actividades de e-learning basado en un modelo freelancer
    (2020-06-06) Arteaga Jiménez, Carlos Andrés; Berona Vidal, Natanael; Hernández Zakzuk, Milton
    En este proyecto se desarrolló una plataforma virtual de e-learning, orientada a brindar apoyo académico y suplir las necesidades que en materia de educación presentan los estudiantes de la Universidad de Córdoba; particularmente, los pertenecientes al programa de Ingeniería de Sistemas, puesto que se requiere poner a disposición, de la ya mencionada comunidad, una formación complementaria con su plan de estudios y en función de sus necesidades e intereses, con una metodología mucho más abierta y accesible que la que regularmente se emplea en el aula de clase, resaltando que este objetivo está en sintonía con las nuevas tendencias educativas y nuestra alma mater carece de este tipo de desarrollos. Se determinó, una vez efectuada la revisión de literatura, y de acuerdo a una serie de referentes teóricos que orientaron el diseño de la aplicación; los cuales pudieron obtenerse a partir del análisis y valoración de las aportaciones realizadas por los autores referenciados, y que permitieron establecer que el aprendizaje en línea o e-learning era la modalidad educativa más acorde con este propósito, teniendo en cuenta sus beneficios educativos y reconocidas ventajas, y que a la par de esto, debían fomentarse al interior de la comunidad educativa el aprendizaje colaborativo y la tutoría entre iguales como estrategias de probada eficacia en la consecución de mejores resultados académicos. La plataforma desarrollada cuenta con un modelo de operación tipo freelancer y en su desarrollo se emplearon tecnologías con mucho prestigio entre la comunidad de desarrolladores, entre otras, frameworks de desarrollo como Laravel, Bootstrap, sistemas de gestión de bases de datos relacionales (RDBMS) como MySQL, lenguajes de marcación de hipertexto (HTML5) y hojas de estilo CSS.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Docencia en ambientes virtuales de aprendizaje y del cual se van a derivar artículos científicos.
    (2020-06-13) Cáliz Hoyos, Jairo José; Caro Medina, Beatriz Paola; Durango Zapa, William Alberto; Martelo Negrete, Mauricio Manuel
    El aislamiento social obligatorio, a consecuencia a la pandemia del Covid-19, obliga a un cambio de paradigma para la educación y la formación profesional, por lo tanto este proyecto, es el producto de un proceso de investigación aplicada a cursos virtuales en el área de investigación y práctica pedagógica, donde se propone el diseño de un curso virtual de enseñanza de la programación. La utilización de la virtualidad en la educación abre nuevos escenarios, donde el proceso de aprendizaje es más interactivo, utilizando metodologías y dinámicas pedagógicas, de colaboración, interacción, comunicación sincrónica y/o asincrónica, que permitan un aprendizaje autorregulado, responsable, ético y reflexivo. Es importante generar estrategias de apoyo didáctico que generen y potencialicen los conocimientos de los estudiantes, con el curso modelo realizado en este proyecto, se pretende que los estudiantes de Práctica pedagógica V, desarrollen competencias en el manejo de las herramientas utilizadas en el curso virtual, que conozcan la estructura y elementos que lo conforman (el tipo de metodología utilizada, LMS, herramientas para enseñar programación, planeación de clases, aspectos pedagógicos, y en general el montaje de un curso). El modelo pedagógico del proyecto tiene en cuenta las necesidades de los docentes y estudiantes, el aislamiento social que ha generado la pandemia, aspectos muy importantes para desarrollar habilidades y competencias en el proceso de enseñanza – aprendizaje, el uso de las tecnologías de la información y la comunicación, la reflexión del estudiante, la investigación y creación de contenidos, para formar personas críticas y con destrezas para diseñar ambiente de aprendizaje que fomenten el aprendizaje significativo.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónRestringido
    Internship at pasantia saber pro program (competencias genéricas) at the University of Cordoba
    (2020-11-27) Alian Ochoa, Kathy Luz; Agámez Díaz, Liliana Rocio
    This paper aims to show the teaching process I developed at the internship Saber pro, at the University of Cordoba, the main methodologies, conclusions, limitations, and my personal growth. The main objective of the internship Saber pro was to increase students’ reading skills through a variety of methodologies in order to help the students to achieve a good result. The representative methodology is the E-learning because the learning scenario has changed ought to the Coronavirus and it has been relevant to go with all these changes and make use of a methodology that could overcome the situation. This paper focuses in some other strategies as blended learning, distance learning and gamification learning
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Internship at Saber Pro Cross Curricular Competence: english course
    (2020-12-10) Sierra López, Diana Yesmith; Vega Calao, Yina
    This internship was carried out at Universidad de Córdoba, in the frame of Saber Pro course. Its main purpose was to offer interns an authentic experience in English teaching taking into account virtual sceneries as a response to continue teaching EFL during the current pandemic situation, COVID 19. This report follows a methodology that focuses on the Flipped Instructional and a Gamification approach, which were the foundation of the lessons planned during this internship. The sessions were through virtual modality in periods of three hours each one, and the groups were mostly 10th-semester students of various programs in Universidad de Córdoba. Moreover, the attitude of students at the end of the course showed to be more open and their participation increased considerably. At the end of this internship, it could be observed that the Gamification approach had a positive impact on students' perception of English classes. The pedagogical theories used in this internship are explained in this paper along with the description of the lesson plan of one of the sessions. Finally, the conclusions, recommendations, and limitations of this experience are asserted.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Internship at saber pro cross curricular competences
    (2021-10-11) Pacheco Díaz, María del Pilar; Pugliese Rodríguez, Gabriella
    The present paper stares to present the Saber Pro course internship process carried out at the University of Cordoba in the General Competences program. The objective of the course is to train students who are about to pass the National Saber Pro test. The E-learning and Flipped Learning strategies conducted by online education were implemented in order to improve students’ results in this mandatory exam.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Internship at saber pro cross curricular competences: english course
    (2021-08-03) Padilla Flórez, Samir José; Racero Diz, José María
    This report describes the internship conducted at Cross Curricular Competences’ courses in the frame of Saber Pro University of Cordoba Institutional Program. The main purpose of this internship is to help students to develop test taking skills to cope with the English section of the aforementioned Board Examinations and therefore with the saber-pro results for University of Córdoba by training candidates in their reading skills and specific strategies, to address more accurately the English section of the test. This internship was implemented applying E-learning method and flipped learning, which used synchronous sessions to guide students about the test as well as interactive activities and discussions about the topics and learning guides for the asynchronous sessions. The implementation of technological devices was valuable to carry out the process. Finally, it discusses the findings, personal learning, conclusions and recommendations, and limitations that were during this meaningful process.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Internship at saber pro cross curricular competencies: english course
    (2020-12-07) Morales Orozco, Angélica; Vega Calao, Yina Margarita
    This report describes the internship conducted at Cross Curricular Competencies’ courses in the frame of Saber Pro University of Cordoba Institutional Program. It aims to enhance students’ results on Saber Pro National Test while taking the English course to foster students’ reading skills and meliorate their development on the standard test. This internship was implemented in a student-centered e-learning course and follows a flipped instruction method, which used self-recorded videos and personalized learning guides for the asynchronous phase, and interactive activities and discussions for the synchronous online meetings. The use of ICT was valuable to deliver the English courses through an LMS and reduce transactional distance and sense of isolation resulted from the E-approach. Finally, it discusses the findings, pedagogical gains, conclusions, and limitations faced during this meaningful experience.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Saber pro examination english module preparation course
    (2021-09-24) Gómez Peñata, Víctor Miguel; Racero Diz, José María
    This internship was conducted in Universidad de Córdoba in Montería. The purpose of this report is to highlight my experience in the internship process at the Saber Pro course and remark how these helped to significantly enhance my personal and professional growth as well as my perceptions on the internship once it concluded. The Universidad de Córdoba offers its students the opportunity of implementing their teaching skills in the Saber Pro course whose main purpose is to prepare undergraduate students to take the Saber Pro tests to improve their possibilities of getting outstanding scores, but this is not the only reason why students choose to do an internship but also to gain more experience in the fi eld with the purpose of becoming better English teachers. Moreover, in this piece of writing, I aim to explain the pedagogies of E-learning, Gamification, and Task-Based Language Teaching (TBL). Which I used to carry out my internship.
Carrera 6 No. 77- 305 Montería - Córdoba, Colombia  |  Código Postal: 230002   | | Nit: 891080031-3  |   contacto@correo.unicordoba.edu.co
La Universidad de Córdoba, es una Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.
Mapa de sitio, Ley de protección de datos, Política de privacidad, Transparencia y acceso a la información , PQRSyD contacto@correo.unicordoba.edu.co - notificacionesjudiciales@correo.unicordoba.edu.co.
Sistema DSPACE 7 - Metabiblioteca | logo