Examinando por Materia "Compromiso"
Mostrando 1 - 5 de 5
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Affective engagement concerning belonging and investment in 6th graders in reading in the efl class(Universidad de Córdoba, 2024-07-09) Hernández Montalvo, Andrea del Carmen; Sánchez Romero, Andrea Carolina; García Montes, Paula Andrea; Jerez Rodríguez, Sonia María; Aguas Castillo, Pedro PabloReading in English is a fundamental element for the academic and professional development of students as it allows for the acquisition of linguistic skills and opens doors to job opportunities. Therefore, engagement in reading in English is crucial to fostering a sense of belonging and investment in reading. This study described the sense of belonging and investment of sixth-grade students from a public school in Monteria through the analysis of their experiences with reading from primary to secondary school. This study used a narrative inquiry method to collect the students' stories related to reading and employed various data techniques such as students' written narratives that were collected during one writing session to research about students’ personal stories, nine interviews, and five observations, which allowed us to characterize the students' sense of belonging and investment in the English class. The findings of this research showed students’ sense of belonging and investment is very low concerning English reading. In turn, when reading in Spanish it drastically changes positively. For example, students' preferences in reading are not connected with their reading activities in classes. Results delved into a need for planning reading materials and strategies that are aligned with students’ reading narratives or experiences as well as the creation of an environment that provides diverse and interesting reading materials for them.Publicación Acceso abierto Análisis de la gestión del Talento Humano como influencia en la competitividad de las empresas en Colombia.(2020-12-11) Urango Morales, Sandy Maria; Guerrero Yánez, YadiraActualmente el área de la gestión del Talento Humano tiene mucha importancia en las organizaciones, ya que estas tienen la necesidad de contar con un talento humano más capacitado para poder lograr los objetivos propuestos esto ha causado que las empresas enfoquen esfuerzos mayores en las áreas de gestión del talento humano, creando así cada vez más un capital humano con mayores áreas de especialización y con mayores destrezas personales. El presente trabajo pretende resaltar la importancia de un elemento fundamental y necesario que no debe faltar en ninguna empresa, como lo es la gestión del talento humano, propuesto como un factor importante para que una organización se convierta más competitiva en los mercados, definir términos relacionados con el tema, así mismo exponer las diferentes estrategias relacionadas con la gestión del talento humano que ayuden a lograr que una empresa sea más competitiva, los procesos de vinculación y describir que se debe hacer en cada proceso y por ultimo como esta nuestro país con base a la competitividad y los pilares que se usan para medir el rendimiento de esta, todo esto con el fin de demostrar que tan importante que es contar con un personal profesional, capacitado, con habilidades, conocimientos, es por esto que se emplea la gestión del talento humano como herramienta para mejorar y fortalecer las falencias que se encuentren en el personal de trabajo, ayudando a mejorar y reforzar cada una de las capacidades de estos, dándole importancia para que el personal este más comprometido y estén a la par para cualquier nuevo reto que se presente en la organización.Publicación Acceso abierto Desarrollo de valores con las manifestaciones artísticas música y teatro en la Institución Educativa Antonio Nariño(Universidad de Córdoba, 2019) Tarriba Medina, Andrés David; Mora Agamez, Cristian AndrésEl trabajo en equipo hace la fortaleza de todo un equipo de trabajo, formando valores, principios, personas de bien para nuestra sociedad; en la cual se trabaja la personalidad, el ser y la responsabilidad de los alumnos de las institución educativa Antonio Nariño grado tercero, por ello es bueno resaltar un buen resultado en ellos ya que todas las expectativas que dejo el proyecto impregnado en ellos es totalmente positiva en la cual se formaron personas para bien, sociables, amables y competitiva para nuestra sociedad.Publicación Acceso abierto A Personal leadership statement(Universidad de Córdoba, 2024-12-22) Guerra Rosales, Angela Patricia; Monterrosa Avilez, Ariel José; Aguas Castillo, Pedro PabloIn exploring contemporary educational challenges, embracing transformational leadership is essential. Educators must respond to evolving technology and diverse classrooms with flexibility and creativity. This document delves into the significance of transformational leadership within the context of education, specifically spotlighting the experiences of foreign language teachers. It addresses challenges in the contemporary educational landscape, advocating for a dynamic approach that nurtures the integral development of the educational community and empowers students to take charge of their learning. The authors underscore the positive impacts of transformational leadership, such as heightened job satisfaction, organizational commitment, and improved performance. Essential skills for effective global leaders in this paradigm include self-awareness, humility, collaboration, and interdependence. The paper concludes by emphasizing the implications of leadership empowerment for the future of education, stressing the need for autonomy, professional development, and a culture of collaboration to foster innovation and personal growth, urging a shift in educational leadership perspectives.Publicación Acceso abierto Unlocking Engagement: A Conceptual Overview(2023-07-13) Rojas Racero, Jorge Elías; Ossa Vergara, Maira Alejandra de la; Aguas Castillo, Pedro PabloThis compilation monograph discusses the fires of engagement. Engagement represents a collective preoccupation among educators, researchers, and policymaker around students and their involvement within their learning process. The rumbling undercurrent of this concept intensifies as a multitude of students’ fail to effectively meet the expectations set forth by their pedagogical guides, struggling to surmount the formidable hurdles that beset the realm of education when they are not engaged. Four types of engagement are depicted and discussed, along with factors that might influence learners’ engagement and the indicators to measure their engagement level. Further, the concept is explored in three theories and some tactics are described to fight disengagement.