Examinando por Materia "Competition"
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Publicación Acceso abierto Estrategias de marketing digital para empresas del sector agroindustrial(2022-03-30) Ricardo Cordero, Berlys de Jesús; Martelo Negrete, Luis Miguel; Mario Alberto Uurzola ÁlvarezThe Colombian agribusiness sector is mostly structured by MSMEs that are currently managing to stay in the market, after the ravages caused by the Covid 19 pandemic, these companies are taking into account digital marketing as a tool for positioning and business growth. In this way, this monograph's main objective is to make an analysis of digital marketing in companies in the agro-industrial sector. In the same way, an information collection methodology focused on the search for scientific articles recorded in academic databases was used. , taking into account data analysis parameters. The results show that digital marketing is transcendental for companies to grow in the markets where they enter, this type of marketing offers these companies the penetration of new markets, audiences and facilitates their internationalization, finally, companies that implement the digital marketing will have increases in customers and sales, which favors you to improve your financial capacity and stay in the marketsPublicación Acceso abierto Producción de podcasts como estrategia didáctica para el desarrollo de la competencia mediática del área de tecnología e informática(Universidad de Córdoba, 2025-07-14) Rodríguez Fuentes, Gustavo Adolfo; Montes Oviedo, Alexander; Pacheco Lora, Martha Cecilia; Ochoa Cardozo, Kerwin; Almanza, Dina; Pacheco Lora Martha CeciliaEn este estudio se examina la limitada inclusión de la alfabetización mediática en los currículos educativos, específicamente en la Institución Educativa Patio Bonito, donde los estudiantes carecen de herramientas para crear contenidos audiovisuales. Esta carencia limita su participación crítica y afecta su motivación y desarrollo integral. El objetivo de esta investigación es implementar la producción de podcasts como estrategia didáctica para mejorar la competencia mediática. Se evaluó el nivel de dominio inicial mediante una prueba inicial y se midió el impacto del uso de podcasts con una prueba final. Este proyecto busca llenar el vacío en programas educativos sobre competencias mediáticas, integrando las TIC en el proceso educativo. Los resultados sugieren que el uso de podcasts mejora significativamente las competencias mediáticas y fomenta un aprendizaje participativo.