Examinando por Materia "Aula invertida"
Mostrando 1 - 5 de 5
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto El aula invertida como estrategia didáctica para el fortalecimiento de la lectura crítica en estudiantes de grado 9°(2023-07-17) Estrada Jaraba, Heydi Katherine; López Amador, Lina María; Álvarez Quiroz, Glenis BibianaSe realizó un estudio cuyo propósito fue el aula invertida como estrategia didáctica para el fortalecimiento de la lectura crítica en estudiantes de grado noveno de la institución educativa Liceo La Pradera Montería- Córdoba, se implementó una serie de actividades utilizando la herramienta Google Classroom como estrategia didáctica dividido en tres momentos (antes. durante y después), brindado como una fuente para la solución de la problemática encontrada. Este trabajo investigativo tiene un enfoque cualitativo con un diseño de investigación – acción [1], implementado en una muestra de 30 estudiantes seleccionados de la población objeto de estudio noveno grado de la Institución educativa “Liceo la pradera”- Montería Córdoba. Para el desarrollo de la investigación fueron estructuradas 4 ciclos: Diagnóstico y análisis, Planificación y Diseño, Ejecución de las Acciones y la Evaluación Formativa y Socialización. De tal modo que se muestran los resultados en cada uno de los objetivos propuestos, teniendo en cuenta los datos obtenidos de la implementación en la prueba Pretest y Postest demostrando el alcance, impacto y la efectividad de cada una de las actividades para el fortalecimiento de la lectura crítica.Publicación Acceso abierto The design of an instructional unit and lesson intended to flip the r2l class to engage tenth-graders in oral exposition texts(2020-06-07) Oyola Massy, Reinel David; Ortega Sanabria, Josué DavidReading to learn is an instructional approach that leads students from aided to independent creation of meaning in reading and writing, it follows a cycle with a set of strategies guiding students to independent construction of a specific text-genre. Nevertheless, few studies have designed instructional units and lessons for the use of R2L to promote learners’ oral production, most specifically of oral exposition texts. Neither has it been researched yet the use of this methodology along with mediation tools in the EFL class. Therefore, this qualitative study is intended to describe the main characteristics an instructional unit and lesson based on R2L and flipped learning should contain to develop tenth-graders’ capacity to produce oral exposition discourses in an EFL class. As well as to identify the main adaptations EFL teachers should consider when integrating R2L and FL for developing students’ capacity to produce exposition oral genres. Previous to the unit design, a diagnostic lesson was conducted on tenth-graders in a public school from the rural side of Montería, Colombia. Throughout the intervention oral production tasks, audio recordings, observations, and document analysis were used to collect data for the present design. This study sheds light on the existing gap of knowledge about the design and implementation of R2L and Flipped instruction to prompt the participation of oral exposition texts in tenth-graders. Leer para aprender (R2L) es un enfoque instructivo que, siguiendo un ciclo con un conjunto de estrategias pedagógicas, lleva a los estudiantes de la ayuda a la creación independiente de significado en la lectura y la escritura, así como a la construcción independiente de géneros textuales específicos. Sin embargo, pocos estudios han diseñado unidades y lecciones instructivas para el uso de R2L enfocados a la producción oral de los estudiantes, específicamente de textos orales argumentativos. Además, la investigación del uso de esta metodología junto a herramientas de mediación tecnológica es casi nula en el campo de la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Por eso, este estudio cualitativo pretende describir las principales características que deben contener una unidad y lección instructiva basadas en R2L y el modelo de aula invertida, enfocadas en capacitar a alumnos de décimo grado para la producción de discursos argumentativos. El presente estudio también busca identificar las principales adaptaciones que los docentes deben considerar al momento de integrar R2L y herramientas tecnológicas en el aula de inglés como lengua extranjera, enfocados a la producción del género textual argumentativo. Antes del diseño de la unidad, una clase diagnóstica permitió identificar un bajo nivel de producción oral en alumnos de décimo grado en una escuela rural pública de Montería. Durante la intervención, tareas de producción oral, grabaciones de audio, observaciones y análisis de documentos permitieron recopilar información para el presente diseño. Este estudio permitirá esclarecer la brecha existente en la literatura concerniente al diseño e implementación de R2L y aula invertida para impulsar la participación alumnos de décimo grado en discursos argumentativos.Publicación Acceso abierto Internship at saber pro at the University of Cordoba(2020-12-04) Monterroza Piedrahita, Juliana; Paz Wechek, MartaThis internship was carried out at University of Córdoba in the program of Saber Pro. The purpose of this internship is to strengthen students' abilities to answer questions related to communicative competence in English from the Saber Pro test. Furthermore, the internship helped me to get experience of teaching English with university students and improve my English skills. During this experience teaching people of my age or older, I realized the importance of choosing an accurate methodology. I worked with last semester students from Different careers at University of Córdoba, I was assigned 3 groups per month from different careers, they were around 20 to 45 students per group. Besides, I took it as an opportunity to motivate non-English learners to learn English and show them how important it is to know another language. In this way, making use of new strategies and using technology, they could see English as something interesting and not as they have always considered it a compulsory and boring subject.Publicación Acceso abierto Internship at saber pro cross curricular competences(2021-10-11) Pacheco Díaz, María del Pilar; Pugliese Rodríguez, GabriellaThe present paper stares to present the Saber Pro course internship process carried out at the University of Cordoba in the General Competences program. The objective of the course is to train students who are about to pass the National Saber Pro test. The E-learning and Flipped Learning strategies conducted by online education were implemented in order to improve students’ results in this mandatory exam.Publicación Acceso abierto Internship at saber pro preparation courses at University of Cordoba(2020-12-07) Erazo Sánchez, María Fernanda; Racero Diz, José MaríaDue to the pandemic for COVID-19 education has been through many changes and adjustments in order to adapt the traditional face-to-face learning and teaching to the virtual education field; a new experience for many students and educators. Therefore, Universidad de Córdoba implemented a new way for interns to develop their praxis during the Internship whose main purpose is to prepare undergraduate candidates from the university to develop and refine skills to cope with the Saber Pro exam in order to improve their scores. On the other hand, in this paper I will describe the theories of the approaches E-learning, Flipped Learning and Flipped classroom which were the ones used to sustain this internship, as well as my experience along the process.