FacebookTwitterYoutubeInstagramTiktok
División de Bibliotecas
  • Español
  • English
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorioRepositorio
institucional
  • Inicio
  • Comunidades
  • Navegar
    Directrices del Repositorio
  1. Inicio
  2. Examinar por materia

Examinando por Materia "Argumentative texts"

Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Escribo con argumentos: secuencia didáctica como aporte al mejoramiento de la escritura de textos argumentativos en estudiantes de grado décimo de la Institución Educativa la Ribera de la ciudad de Montería
    (Universidad de Córdoba, 2020-11-11) Alcázar Barragán, Cristian Eliécer; Atencia Molina, Melisa Andrea; Quiroz, Melissa
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    La secuencia didáctica para el desarrollo de la argumentación escrita de los estudiantes de la Escuela Deportiva Huellas
    (2023-08-09) Sánchez Causil, Jorge Luis; Montes Geles, Yésica Paola
    This research aimed to strengthen the writing of argumentative texts of Sports School Huellas FC students, a social project that promotes sports and recreational practices, located in the south of Montería-Córdoba; through the application of the didactic sequence. This arises from the need to improve students' communication skills, in order to promote learning that contributes to their academic training. This research is theoretically based on the communicative perspective of language and it is supported by the concepts of authors such as Daniel Cassany, Ana Camps, Joaquim Dolz, among others. The target population consisted of 12 students between the ages of 11 and 15, who live in Dos de septiembre, Villa Margarita, Nueva Esperanza, and La Gloria neighborhood among others. The methodology was qualitative, with a socio-critical approach and was framed within Action Research. At the end of the intervention, it was evident that the students improved their written productions, demonstrating improvements in terms of the ability to assume critical opinions, express them and defend them with a greater mastery of the argumentative texts micro, macro and superstructures elements. In writing, they also recognized the possibility of identifying themselves, questioning and discussing the world around them.
Carrera 6 No. 77- 305 Montería - Córdoba, Colombia  |  Código Postal: 230002   | | Nit: 891080031-3  |   contacto@correo.unicordoba.edu.co
La Universidad de Córdoba, es una Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.
Mapa de sitio, Ley de protección de datos, Política de privacidad, Transparencia y acceso a la información , PQRSyD contacto@correo.unicordoba.edu.co - notificacionesjudiciales@correo.unicordoba.edu.co.
Sistema DSPACE 7 - Metabiblioteca | logo