E.D. Licenciatura en Lenguas Extranjeras con Énfasis en Inglés
URI permanente para esta comunidad
Navegar
Examinando E.D. Licenciatura en Lenguas Extranjeras con Énfasis en Inglés por Materia "ADHD"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Promoting adhd students’ attention span through lessons with differentiated content(2020-06-01) Bula Sánchez, Juan DavidDifferentiated instruction is a pedagogical strategy that seeks for ways to include all students’ learning styles and needs in the classroom. Deborah Blaz and Tomlinson (2005; 2006) highlight the benefits of a Differentiated Instruction (henceforth DI) for students such as with ADHD, for decreasing their levels of inattention and hyperactivity during lessons. Even though there have been many studies using DI for ADHD students, there have been few focused on only increasing the students’ attention span. In other words, research studies for ADHD students using this pedagogical strategy are rich on suggestions to overcome the most common features of ADHD like hyperactivity and inattention as a whole. However, differentiating content in lesson planning for only gripping attention and maintaining it for longer periods is lack in research. The purpose of this study is to propose a unit with series of lessons to favor the analysis on how ADHD students’ attention span may improve while using Differentiated content in EFL lessons, and to highlight the specific adaptations and differentiations the teacher needs to do in order to enhance the students’ attention. The designed lessons will be taken from the Suggested Curriculum, and they will be adapted for a DI in Content. This research study will offer suggestions on how to enhance students’ attention for longer periods in the EFL lessons, and to understand which adaptations may work to enhance attention skills. Lessons will be designed taking into account national guidelines such as the Suggested Curriculum for primary as well as the Basic Learning rights. These lessons will offer a strong DI in content so students with ADHD students might enhance their attention while learning English as a foreign language. Moreover, social inclusion for ADHD students in regular classrooms is meant for the study. As a result of the present study four lessons were created so be applied in a context where conditions and suggestions are met assertively.Publicación Acceso abierto The lived experience of being a teacher of english as a foreign language for adhd students: a phenomenological study(Universidad de Córdoba, 2019-12-20) Arango Soto, Maria Rosa; Schortborgh Romero, EstefaniaEl Trastorno por déficit de Atención/Hiperactividad es conocido como un trastorno neuroconductual que afecta la capacidad de prestar atención, siendo los niños y adolescentes la población afectada más común. Hoy en día existen algunos estudios de investigación relacionados con el TDAH y el campo del aprendizaje y la enseñanza del inglés; a pesar de todos los estudios realizados para saber cómo afecta el TDAH al proceso de aprendizaje y las estrategias de enseñanza establecidas e implementadas, pocos de ellos se han centrado en la comprensión de la experiencia vivida de ser profesor de inglés como lengua extranjera para estudiantes con TDAH. El propósito de este estudio fenomenológico cualitativo es entender las experiencias vividas por los profesores al enseñar inglés a estudiantes con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad. El método fenomenológico psicológico de Giorgi se utilizó para analizar los datos para determinar cómo la participante percibía y describía su experiencia mostrando como resultado que la experiencia vivida de ser profesora de inglés como lengua extranjera para estudiantes con TDAH implica un conjunto de sentimientos relacionados con la pedagogía así como visiones de la enseñanza que hacen que los profesores reflexionen y se den cuenta de cuál es el verdadero problema de tratar con los estudiantes con TDAH, cómo ellos como profesores pueden proceder a integrar a los estudiantes con TDAH en el aula y cuán auténticos pueden llegar a ser para establecer la comunicación y una buena relación con los estudiantes.