Show simple item record

dc.contributor.authorSanabria Navarro, José Ramónspa
dc.contributor.authorCortina Núñez., Manuel de Jesússpa
dc.date.accessioned2020-04-24T21:35:34Zspa
dc.date.available2020-04-24T21:35:34Zspa
dc.date.issued2018spa
dc.identifier.citationAcosta, R. (2012). Iniciación y Formación Deportiva: Una Reflexión Siempre Oportuna. Rev. U.D.C.A Act. & Div. Cient.spa
dc.identifier.citationAmit, R. (1997). Charla de intraempresariado. Sydney, Australia.spa
dc.identifier.citationBall, S. (2005). The importance of entrepreneurship to hospitality, leisure, sport and tourism. Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Network, 1–14.spa
dc.identifier.citationBojica, A, Fuentes, M; Ruiz, M. (2012). La adquisición de conocimiento a través de relaciones interorganizativas y la orientación emprendedora: el papel mediador del capital social de segundo orden. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa 15 141–153.spa
dc.identifier.citationBrush, C., De Bruin, A., y Welter, F. (2009). A gender-aware framework for women’s entrepreneurship, International Journal of Gender and Entrepreneurship, 1(1), pp. 8-24.spa
dc.identifier.citationBuitelaar, R. (2010). La situación de las PYMES en América Latina. El enfoque y el aporte de CEPAL. Dirección de Desarrollo Productivo y Empresarial de la CEPAL. Surinam.spa
dc.identifier.citationBygrave, W. y Hofer, C. (1991). Theorizing about entrepreneurship, Entrepreneurship Theory and Practice, 13-22spa
dc.identifier.citationChamorro, T., Zapata, E., y Montenegro, A. (2008). Knight y sus aportes a la teoría del emprendedor. ScienceDirect.spa
dc.identifier.citationCarmen, C., y Viveros, H. (2011). Los emprendedores evolucionan el concepto. Fundación Universitaria Católica UNICATÓLICA. Bogotá, Colombiaspa
dc.identifier.citationCatley, S., y Hamilton, R. (1998). Journal of Management Development. ISSN: 0262- 1711. Online from: 1982 Subject Area: HR, Learning & Organization Studies.spa
dc.identifier.citationCastro, A., Saavedra, M., Camarena, M. (2015). Hacia una comprensión de los conceptos de emprendedores y empresarios. ScienceDirect, 98-107.spa
dc.identifier.citationCruz Roche, I. (1994). Fundamentos de Marketing. 3ra edición. Editorial Ariel, Barcelona.spa
dc.identifier.citationDancey, C, y Reidy, J. (2006). Estadísticas sin Matemáticas a la Psicología: Usar SPSS para Windows. Porto Alegre: Artmed. Revista Psicología,8(1) , 5 de enero de 2017spa
dc.identifier.citationDodd, S., Hynes, C., y Ribeiro, D. (2012). The impact of regional entrepreneurial contexts upon enterprise education. Entrepreneurship & Regional. Development: An International Journal 24:9-10, 741-766.spa
dc.identifier.citationErnst &Young. (2011). ¿Nace o se hace? Decodificar el ADN del emprendedor. México: Mancera, S.C.spa
dc.identifier.citationFisher, R. (1954). Statistical methods for research workers (14th ed. Rev.). New York, NY: Hafher Publishing Company. F.spa
dc.identifier.citationMercado, G., y Forero, H., y Propuesta académica para la Universidad del Rosario: Maestría en Administración Deportiva. (Doctoral dissertation, Universidad del Rosario).spa
dc.identifier.citationFormichella, M. (2002). El concepto de emprendimiento y su relación con la educación, el empleo y el desarrollo local. Copyright 2002. INTA. Rivadavia 1439 (1033) Buenos Aires, Argentina.spa
dc.identifier.citationFundão, M., y Pires, C. (2014), O papel mediador entre confiança e desempenho organizacional.R. Adm, Sao Paulo, Vol. 49, pp. 45-58.spa
dc.identifier.citationGartner, W. (1985). A conceptual framework for describing the phenomena of venture creation. Academy of Management Review, 10(4), 696-706.spa
dc.identifier.citationGlobal Entrepreneurship Monitor [GEM] (2016). GEM América Latina y el Caribe 2015/16. Recuperado de http://www.ieem.edu.uy/pdf/noticias/154/resultados- del-global-entrepreneurship-monitor-2015-2016.pdfspa
dc.identifier.citationGonzález-Serrano, M., Valantine, I, y Crespo, J. (2014). La investigación sobre emprendimiento en el ámbito deportivo. Revisión de los documentos publicados en la WOS. Journal of Sports Economics and Management 4(1), 55-66spa
dc.identifier.citationGranstrand, O. (1998). Towards a theory of the technology-based firm1. Research policy, 27(5), 465-489spa
dc.identifier.citationHarberger, A. (1998). A vision of the growth process. The American Economic Review. 88(1), 1-32. http://www.econ.ucla.edu/harberger/vision.pdfspa
dc.identifier.citationHerrera, B. (2014). Blogspot.com. Obtenido de blogspot.com: http://emprendimiento110. blogspot.com.co/spa
dc.identifier.citationHolcombe, R. 1998. “Entrepreneurship and Economic Growth.” Quarterly Journal of Austrian Economics 1(2): 45–62.spa
dc.identifier.citationJiménez, L. (2015). Paradigma empresarial del siglo XXI. El emprendimiento y las startups. repositorio.comillas.edu.spa
dc.identifier.citationKantis, H. (2004). Desarrollo emprendedor. América Latina y la experiencia internacional. IDB Bookstore 1300 New York Avenue, NW Washington, DC 20577 Estados Unidos de América. ISBN: 1931003785spa
dc.identifier.citationLall, S. (2000). The Technological structure and performance of developing country manufactured exports, 1985 98. Oxford development studies, 28(3), 337- 369.spa
dc.identifier.citationLeite, E. (2000). O fenômeno do emprendimientos: criando riquezas”, Recife: Bagaço.spa
dc.identifier.citationLondoño, P. (2017). Los 7 retos gerenciales del 2017. http://www.dinero.com/opinion/ columnistas/articulo/los-7-retos-gerenciales-del-2017-por-pablo-londono/ 241180spa
dc.identifier.citationMéndez, María, Galindo, M., y Ribeiro, D.(2012). Governance, entrepreneurship and economic growth. Entrepreneurship & Regional. Development: An International Journal 24:9-10, 865-877.spa
dc.identifier.citationNaranjo, G. F. (2010). Gerencia emprendedora para el Siglo XXI. Dimensión empresarial, 8(2), 56-64.spa
dc.identifier.citationNayme, J, Fischer, R, y Mazzon, A. (2006). Fator de confiança interpersonal no ambiente de trabalho. R.Adm, Sao Paulo, Vol. 41, pp442-452spa
dc.identifier.citationOslo, M. (2005). Manual de Oslo. Guía para la recogida e interpretación de datos sobre innovación. Tercera edición. OECD/ European Communitiesspa
dc.identifier.citationPittaway, L., & Jason, C. (2007): Entrepreneurship education: A systematic review of the evidence. International small business journal 25(5), 479-510.spa
dc.identifier.citationPullés, D., Gutiérrez, L., y Lloréns Montes, J. (2013). Transactive memory system and TQM: exploring knowledge capacities”, Industrial Management & Data Systems, Vol. 113 Issue: 2, pp.294-318, https://doi. org/10.1108/02635571311303587spa
dc.identifier.citationRatten, V. (2010). Sport-based entrepreneurship: towards a new theory of entrepreneurship and sport management. International Entrepreneurship and Management Journal, 7(1), 57-69.spa
dc.identifier.citationRatten, V., y Ratten, H. (2011). International sport marketing: practical and future research implications. Journal of Business y Industrial Marketing, 26(8), 614- 620.spa
dc.identifier.citationRatten, V. (2012). Sport entrepreneurship: challenges and directions for future research. International Journal of Entrepreneurial Venturing, 4(1), 65-76.spa
dc.identifier.citationRauch, A., Wiklund, J., Lumpkin, G., & Frese, M. (2009). Entrepreneurial orientation and business performance: an assessment of past research and suggestions for the future. Entrepreneurship Theory and Practice, 33(3), 761-787. doi: 10.1111/j.1540-6520.2009.00308.xspa
dc.identifier.citationRosales, O. (1990). Competitividad, productividad e inserción externa de América Latina. Comercio exterior, 40(8), 8.spa
dc.identifier.citationSascha G. Walter and Dirk Dohse: The Interplay between Entrepreneurship Education and Regional Knowledge Potential in Forming Entrepreneurial Intentions, Kiel Working Paper No. 1549, September 2009spa
dc.identifier.citationShabbir, A. y Di Gregorio, S. (1996). An examination of the relationship between women’s personal goals and structural factors influencing their decision to start a business: The case of Pakistan. Journal of Business Venturing, 11(6), 507-529.spa
dc.identifier.citationSchumpeter, J, 1934. (2008), The Theory of Economic Development: An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest and the Business Cycle, translated from the German by Redvers Opie, New Brunswick (U.S.A) and London (U.K.): Transaction Publishersspa
dc.identifier.citationSilva, V., y Vasconcellos, G.(2014). “Redes sociales, perfil emprendedor e trajetórias”, R. Adm, Sao Paulo, Vol. 49, 77-88.spa
dc.identifier.citationSilveira, y Martins, R. (2015). Antecedentes del Perfil del emprendedor industrial brasileño. Estudio del factor autoconfianza. XXIV AEDEM International Conference. London (United Kingdom).spa
dc.identifier.citationStrobino, M.,y Teixeira, R. (2014). “Empreendedorismo feminino e o conflito trabalho- família: estudo de multicasos no comércio de material de construção da cidade de Curitiba”, R.Adm., São Paulo, v.49, n.1, pp. 59-76.spa
dc.identifier.citationThornton, S. (1998).La Resolución Infantil de Problemas. Madrid: Ediciones Morataspa
dc.identifier.citationTushman, M y O’reilly, A. (2004). Managerial Problem Solving. A congruenceapproach. 2da Edición. Oxford University Press. pp. 194-205.spa
dc.identifier.citationVenkataraman, S. (1997). The Distinctive Domain of Entrepreneurship Research. University of Virginia. Article January 1997 with 19,921 Reads.spa
dc.identifier.citationVillena, D. J. (2004). Emprendimientos: a necessidade de se aprender aempreender, en Villena, Daniele Jannotti S. (2004), “Empreendedor”. Trabalho didático Faculdade Novo Milênio.spa
dc.identifier.citationWalter, A., Auer, y Ritter, T.(2005). The impact of network capabilities and entrepreneurial orientation on university spin-off performance. Journal of Business Venturing 21(4), 541–567.spa
dc.identifier.citationXavier, W, Martins, G, y Lima, A. (2008). Fortalecendo empreendimentos em TI: qual a contribuição das Incubadoras. Gestão da Tecnologia e Sistemas de Informação, 5(3), 433-452.spa
dc.identifier.isbn978-980-427-094-9spa
dc.identifier.urihttps://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/2650spa
dc.description.abstractContemporary administrative studies identify sports entrepreneurship as a promoter of various economic, social and cultural processes. The quality of the service offered in sports activities must undoubtedly be one of the distinguishing features of the sporting entrepreneurial profile, but it is little discussed in the literature on the subject. In this sense, the research provides an analysis of the criteria of entrepreneurs in the sports sector regarding the current status of their physical activity offers and the ways in which they are managed in the Sabana region of the Department of Sucre.eng
dc.description.abstractLos estudios administrativos contemporáneos identifican al emprendimiento deportivo como motor de diversos procesos económicos, sociales y culturales. La calidad del servicio que se oferta en las actividades deportivas tiene que ser, sin duda, uno de los atributos del emprendedor deportivo, aspecto poco discutido en la literatura sobre este tema. En este sentido, la presente investigación proporciona un análisis de los criterios distintivos de los emprendedores en el ámbito deportivo, considerando sus ofertas actuales en el contexto de la actividad física y las formas en que se gestionan en la región Sabana, del Departamento de Sucre.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherFondo Editorial UNERMB, 2018spa
dc.rightsCopyright Universidad de Córdoba, 2020spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/spa
dc.sourcehttps://drive.google.com/file/d/1fHzG0B0tlV3kpi2BNPqXVVKhg-xx0Xmz/viewspa
dc.titleAnálisis del Emprendimiento Deportivo desde la Perspectiva de los Emprendedores en la Región Sabana del departamento de Sucrespa
dc.title.alternativeAnalysis of Sports Entrepreneurship from the Perspective of Entrepreneurs in the Sabana Region of the Sucre departmentspa
dc.typeCapítulo de Librospa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bookspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercialspa
dc.subject.proposalemprendimiento deportivospa
dc.subject.proposalcalidad del serviciospa
dc.subject.proposalactividad físicaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2f33spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/submittedVersionspa
dc.subject.keywordssports entrepreneurshipspa
dc.subject.keywordsquality of servicespa
dc.subject.keywordsphysical activityspa
dc.type.contentTextspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/LIBspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_16ecspa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_71e4c1898caa6e32spa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Copyright Universidad de Córdoba, 2020
Except where otherwise noted, this item's license is described as Copyright Universidad de Córdoba, 2020