Publicación:
A Personal Leadership Statement

dc.contributor.advisorAguas Castillo, Pedro Pablospa
dc.contributor.authorZakzuk Negrete, Camila Andrea
dc.contributor.authorLopez Rhenals, Luis Daniel
dc.contributor.educationalvalidatorAguas, Pedro
dc.date.accessioned2022-03-27T02:09:16Z
dc.date.available2022-03-27T02:09:16Z
dc.date.issued2022-03-20
dc.description.abstractOver the years, school communities have tried to recognize how influential, beneficial, and effective learning development takes place in schools as educators increasingly promote leadership skills. This leadership statement outlines the importance of leadership in education, its elements, characteristics, and strategies as teacher leaders to promote leadership in our future field workplaces. Thus, in this paper, we will detail some of our understanding of the different concepts of leadership, their focus on education, our assumptions, the qualities of empowerment, and our plan to motivate students to be leaders in our future practices. Our idea is to achieve the development of leadership-based strategies for future educators who are able to promote, execute, and lead new projects as a group. A lo largo de los años, las comunidades escolares han tratado de reconocer cuán influyente, beneficioso y efectivo es el desarrollo del aprendizaje en las escuelas a medida que los educadores promueven cada vez más las habilidades de liderazgo. Esta declaración de liderazgo describe la importancia del liderazgo en la educación, sus elementos, características y estrategias como maestros líderes para promover el liderazgo en nuestros futuros lugares de trabajo de campo. Por lo tanto, en este documento detallaremos parte de nuestra comprensión de los diferentes conceptos de liderazgo, su enfoque en la educación, nuestras suposiciones, las cualidades del empoderamiento y nuestro plan para motivar a los estudiantes a ser líderes en nuestras prácticas futuras. Nuestra idea es lograr el desarrollo de estrategias basadas en el liderazgo para futuros educadores que sean capaces de impulsar, ejecutar y liderar nuevos proyectos como grupo.spa
dc.description.degreelevelPregradospa
dc.description.degreenameLicenciado(a) en Educación Básica con Énfasis en Humanidades-Inglésspa
dc.description.modalityMonografíasspa
dc.description.tableofcontentsOUR LEADERSHIP PROFILEspa
dc.description.tableofcontentsABSTRACTspa
dc.description.tableofcontentsINTRODUCTION...........................................................1spa
dc.description.tableofcontentsOUR ASSUMPTIONS...........................................................3spa
dc.description.tableofcontentsLEADERSHIP EMPOWERMENT AND IMPLICATIONS FOR THE FUTURE ...........................................................6spa
dc.description.tableofcontentsCONCLUSION ...........................................................8spa
dc.description.tableofcontentsREFERENCES...........................................................9spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.identifier.urihttps://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/5052
dc.language.isoengspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias Básicasspa
dc.publisher.placeMontería, Córdoba, Colombiaspa
dc.publisher.programLicenciatura en Educación Básica con Énfasis en Humanidades-Inglésspa
dc.rightsCopyright Universidad de Córdoba, 2022spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/spa
dc.subject.keywordsLeadershipspa
dc.subject.keywordsEmpowermentspa
dc.subject.keywordsEducational leadership.spa
dc.subject.proposalLiderazgospa
dc.subject.proposalEmpoderamientospa
dc.subject.proposalLiderazgo educativospa
dc.titleA Personal Leadership Statementspa
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/submittedVersionspa
dcterms.referencesAngelle, P. S., & DeHart, C. A. (2011). Teacher perceptions of teacher leadership: Examining differences by experience, degree, and position. NASSP Bulletin, 95(2), 141-160.spa
dcterms.referencesAyoví-Caicedo, J. (2019). Teamwork: Key to the success of organizations,4(10), 58-76 https://doi.org/10.23857/fipcaec.v4i10.39spa
dcterms.referencesBalyer, A. Ozcan, K. Yildiz, A. (2017) Teacher Empowerment: School Administrators’ Roles. Eurasian Journal of Educational Research.17, 1-18 http://dx.doi.org/10.14689/ejer.2017.70.1spa
dcterms.referencesBolívar, A. (2010) Educational leadership and its role in improvement: A current review of its possibilities and limitations, 9(2),58-11 http://10.5027/psicoperspectivas-Vol9-Issue2-fulltext-112spa
dcterms.referencesBolin, F. S., & Byham, W.C., Cox, J. (1989). Teaching and teacher education, empowering leadership. Teachers College Record, 19(1), 81-96. https://doi.org/10.1177/016146818909100104spa
dcterms.referencesCodina Jiménez, A. (2010). Ten managerial skills. Which. For what. How? Knowledge, Science, and Freedom, 5 (1), 15-36. https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2010v5n1.1744spa
dcterms.referencesDee, Henkin, & Duemer, (2002). Teacher Empowerment: School administrators’ roles. Journal of Educational Research (EJER). 17(70), 1-18. https://doi.org/10.14689/ejer.2017.70.1spa
dcterms.referencesGómez Barreto, I; Lledó Carreres, A; Perandones González, T; Herrera Torres, L (2014). El empoderamiento como estrategia de éxito en la formación inicial del profesorado. Revista Internacional de Psicología del Desarrollo y de la Educación, 7 (1), 151-160. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=349851791016spa
dcterms.referencesHeller, M. (1990). Sobre convertirse en líder: POR WARREN BENNIS. Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1989. NASSP Bulletin , 74 (526), 113–114. https://doi.org/10.1177/019263659007452624spa
dcterms.referencesHunzicker, J. (2017). From teacher-to-teacher leader: A conceptual model. International Journal of Teacher Leadership, 8(2), 1-27.spa
dcterms.referencesLuqman, R. A., Farhan, H. M., Shahzad, F., & Shaheen, S. (2012). 21st-century challenges of educational leaders, way out and need of reflective practice. International Journal of Learning and Development, 2(1), 195-208 https://doi.org/10.5296/ijld.v2i1.1238spa
dcterms.referencesPont, B., D. Nusche, & Moorman, H. (2008). Improving school leadership. OCDE. http://www.oecd.org/edu/schoolleadershipspa
dcterms.referencesRidgeway, C. (2003). Características de estatus y liderazgo. En D. van Knippenberg, & MA Hogg (Eds.), Liderazgo y poder: Procesos de identidad en grupos y organizaciones (pp. 65-78). Publicaciones SAGE. https://doi.org/10.4135/9781446216170.n6spa
dcterms.referencesStogdill, R. M. (1950). Leadership, membership, and organization. Psychological Bulletin, 47(1), 1-14. https://doi.org/10.1037/h0053857spa
dcterms.referencesShillingstad, Saundra; McGlamery, Sheryl; Davis, Barbara; and Gilles, Carol, (2014). Navigating the roles of leadership: Mentors perspectives on teacher leadership. Teacher Education Faculty Proceedings & Presentations. 26(2)15-18. https://digitalcommons.unomaha.edu/tedfacproc/26spa
dcterms.referencesSharma, Payal & Kirkman, Bradley. (2015). Leveraging Leaders: A literature review and future lines of inquiry for empowering leadership research. Group & Organization Management. 40(2) 193–237. http://10.1177/1059601115574906spa
dspace.entity.typePublication
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aaspa
Archivos
Bloque original
Mostrando 1 - 2 de 2
Cargando...
Miniatura
Nombre:
ZakzukNegreteCamilaAndrea-LopezRhenalsLuisDaniel.pdf
Tamaño:
638.79 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Descripción:
No hay miniatura disponible
Nombre:
Formato_Atorización.pdf
Tamaño:
645.77 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Descripción:
Bloque de licencias
Mostrando 1 - 1 de 1
No hay miniatura disponible
Nombre:
license.txt
Tamaño:
14.48 KB
Formato:
Item-specific license agreed upon to submission
Descripción: