Examinando por Materia "Standard"
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Publicación Acceso abierto Nivel de cumplimiento de los estándares de gerencia del talento humano del manual de acreditación de las empresas sociales del estado de Cereté, 2022(Cindy Cogollo, 2023-01-19) Cogollo Castilla, Cindy Paola; Villalba Durango, Juan CamiloAccreditation is a system that leads to the continuous improvement of organizational processes, its very essence is to propel organizations not to be satisfied with having standardized processes that are repetitively carried out over time, trying with each of these repetitions to obtain the same result, being a unique process in time to demonstrate compliance with a series of quality standards and assumes a position of demonstrating from time to time the maintenance and improvement of the specific achievements achieved within the quality program. Through this study, the level of compliance with the human talent management standards of the ambulatory and hospital accreditation manual was determined in the social enterprises of the state of the municipality of Cereté, where a descriptive study was carried out with a quantitative approach and for this purpose, An Accreditation checklist was applied to the coordinator of human talent of the social enterprises of the state under study and the information was collected, which was recorded, processed and analyzed through the graphics of the Excel sheet. At the end of this study, it was possible to conclude that, from the results obtained from the checklist on the critical path of Accreditation with an emphasis on Human Talent Management, the E.S.E CAMU del Prado obtained a 22% compliance and the E.S.E Hospital Sandiego it reached 35% of compliance, being this at a general level 57% of total compliance with the checklist.Publicación Acceso abierto Nivel de cumplimiento del estándar seguridad del paciente según el sistema único de acreditación en salud en las empresas sociales del estado de Cereté - Córdoba, 2023(2023-07-28) Burgos Cuadrado, José Julián; Villalba Durango, Juan CamiloLa Acreditación en Salud es una evaluación específica para el sector salud, que verifica el cumplimiento de estándares de proceso y de resultado de la atención en salud. La acreditación se basa en el cumplimiento de estándares de procesos científicos, administrativos y gerenciales de la atención en salud, enfocados en el usuario y su familia, por parte de las instituciones de salud, los cuales se diseñaron teniendo en cuenta el contexto nacional e internacional y aplican a las instituciones como un conjunto integral. En el sector salud la acreditación constituye un aspecto importante para garantizar un servicio de calidad que favorezca el bienestar de todos los usuarios, llevando a cabo este proceso de manera periódica y voluntaria siguiendo una autoevaluación interna y revisión externa de los procesos y resultados, por ello es importante conocer los requisitos y procedimientos que se deben surtir para lograr este reconocimiento en las entidades de salud, es por eso que los estándares de acreditación han sido diseñados para fomentar el mejoramiento continuo de la calidad. El objetivo del Sistema Único de Acreditación, además de incentivar el manejo de las buenas prácticas, es afianzar la competitividad de las organizaciones de salud y proporcionar información clara a los usuarios, de manera que puedan tomar decisiones basadas en los resultados de la Acreditación y decidir libremente si deben permanecer o trasladarse a otras entidades del sistema que también estén acreditadas.Publicación Restringido Realización de autoevaluación para elaboración del Pamec en Uaes de la universidad de Córdoba según la resolución 1328 de 2021(2023-02-12) Sibaja Pacheco, Andrea Belen; Rojas González, Eduin EnriqueThe self-assessment for the Audit Program for the Improvement of the Quality of Health Care (PAMEC) was carried out in the Special Administrative Unit of Health (UAES), for the purpose of updating according to resolution 1328 of 2021, work carried out with the accompaniment of the quality committee, the foregoing with the aim of improving the organizational culture focused on user safety, minimizing the risks that may occur and affect the quality of health services provided and the quality of care. The methodology used to carry out this intervention was through meetings held with the quality committee; taking as a guide instructive documents such as resolution 1328 of 2021 and related documentation, which allows evaluating the standards indicated therein, verifying compliance with these in the last twelve months with the respective evaluation; The self-assessment was obtained as a result, which will be taken into consideration for the design of improvement plans that contributes to the processes that are developed with a view to the quality expected by the users that make up the UAES.