Examinando por Materia "Participación estudiantil"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto A personal leadership statement(Universidad de Córdoba, 2023-12-22) Álvarez Ibáñez, Adriana Lucia; Sánchez Lora, Yulissa; Watts Marchena, Claudia; Aguas Castillo, Pedro PabloIn the realm of education strategic leadership is an evolving concept that transcends in the realm of education strategic leadership is an evolving concept that transcends traditional administrative roles, emphasizing the need for educators to navigate complexity and drive positive change. This personal leadership statement our approach, qualities and future practices as strategic teachers’ leaders. Teachers equipped with strategic leadership skills are better positioned to adapt to dynamic educational environments, address diverse student needs, and contribute to institutional progress. Thus, in the paper we will give an original response that reflects our leadership knowledge perspectives, our assumptions, and implication for future practices, exploring how strategic thinking, vision alignment, and collaborative decision-making empower educators to proactively address challenges within classrooms. The plan proposed that as future strategic leaders in education, we must embrace a proactive and forward-thinking mindset, integrating strategic leadership principles into our instructional practices, and contribute significantly to the transformative journey of education, ensuring that classrooms become hubs of inspiration, critical thinking, and holistic development.Publicación Acceso abierto Plan de mejora para promover la apropiación y participación estudiantil en actividades de extensión universitaria del programa de Administración en Finanzas y Negocios Internacionales de la Universidad de Córdoba en el año 2025(Universidad de Córdoba, 2025-06-26) Torres Sena, Mariangeles; Castillo Lozano, Aura Esther; Buelvas Sierra, Ramon Benjamín; Pérez Peralta, Claudia MilenaEl informe presenta un plan de mejora para fortalecer la participación estudiantil en actividades de extensión universitaria del programa de Administración en Finanzas y Negocios Internacionales de la Universidad de Córdoba. A partir de encuestas y entrevistas, se identificaron bajos niveles de conocimiento y participación, causados por la falta de información, incentivos y adecuación a la modalidad a distancia. El plan propuesto incluye estrategias de comunicación, integración curricular, virtualización y alianzas externas, con el fin de promover una mayor apropiación de la extensión en la formación profesional.
