Examinando por Materia "Multisensory approach"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto A Multisensory Approach to Enhance Autistic Learners' Reading Skills(Universidad de Cordoba, 2024-11-15) Pertuz Suarez, Angie Sugey; Romero, Yanilis; Aguas Castillo, Pedro Pablo; Pertuz, AngieEsta investigación-acción pretendía averiguar la utilidad de las lecciones basadas en la multisensorialidad para reforzar las destrezas lectoras de los autistas. Cuatro estudiantes autistas de un grupo de veintiséis alumnos de un colegio privado participaron en la puesta en práctica y evaluación de varias lecciones. Se llevó a cabo un ciclo de investigación-acción de cinco semanas en el que se enseñó a los alumnos vocabulario, se identificaron las ideas principales y las palabras clave de un texto para ayudarles a leer mejor. Los resultados mostraron que los estudiantes autistas tienden a tener un mejor rendimiento cuando los profesores se centran en actividades multisensoriales para ayudarles en su proceso de aprendizaje del inglés. Utilizar varios sentidos durante el aprendizaje ayuda a los alumnos autistas a comprender y recordar la información con mayor eficacia. Este enfoque es especialmente beneficioso en los ejercicios de lectura, ya que los hace más fáciles y accesibles.Publicación Acceso abierto Promoting multiple intelligences in the english language classroom through the multisensory approach(2023-02-20) Herrera Yanez, Sandra Paola; Romero, Yanilis; Romero, YanilisThis paper describes the experience of the research internship in the teaching of English as a foreign language in a public school in Montería. The purpose of this was to establish the findings after having used the multisensory approach as a way to encourage and improve the different types of intelligence and develop effective learning of the English language in the preschool students of the Antonia Santos school. To achieve this, several lessons were designed taking into account different pedagogies (Multisensory Approach, Theory of Multiple Intelligences) to support the methodology and activities developed in the process during the internship. Consequently, three main results can be reported. In the first place, the students demonstrated through their performance and participation which way it was easier for them to learn. Secondly, it was evidenced due to the interest of the students in the use of multisensory activities that the different types of intelligence identified were highly encouraged. Thirdly, the performance results obtained at the end of the process accounted for the significant improvement in the types of intelligence in the students. All this significantly helped the effective learning that the students had regarding the learning of the English language.