Examinando por Materia "Management Indicators"
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Publicación Acceso abierto Diagnóstico estratégico basado en la metodología de Balanced Score Card para las áreas de recursos humanos, financiera, planeación y sistemas integrados de la Clínica Materno Infantil Casa del Niño S.A.S., ubicada en la ciudad de Montería(2020-11-12) Ramos Ávila, Jeinns; Osorio Mass, RobertoThe purpose of this report on professional practices is to carry out an organizational diagnosis of the main areas of the Clínica Materno Infantil Casa del Niño S.A.S through a strategic management tool called Balanced Score Card (BSC). Which is conceived as a top-down process that consists of translating the institution's global mission and strategy into more concrete objectives and measures that can induce the execution of concrete actions for the correct decisionmaking. For its development, a diagnosis was made on the current state of the institution, in terms of its strategic planning and planning in the health sector, in the same way the problems that directly the performance of the four main areas (financial, resources human resources, planning and integrated systems) through research techniques such as surveys, in-depth interviews and direct manual observation, with the aim of establishing key points on which the institution's efforts should focus. Once the critical processes had been identified, strategic objectives were established aligned with the vision and mission of the institution, then we proceeded to define management indicators, which feed the level of fulfillment of the proposed objectives, assigning people responsible and goals that enable the monitoring of the same. Therefore, strategies corresponding to the results obtained were set, in order to intervene the critical processes identified, consequently, with the referred perspectives of the BSC and as a final action, improvement actions were recommended to senior managers with the intention of establishing a strategic plan, which allows meeting the organizational goals established in the institutional platform.Publicación Acceso abierto Evaluación de procesos misionales mediante la creación de indicadores clave de desempeño y el diseño de tableros dinámicos para grupo K&C consultores SAS, Bogotá D.C(2023-06-23) Gómez Cabrales, Brimalvis; López Pereira, Jorge MarioEsta propuesta de implementación de mejora se realizó con la finalidad de alinear los procesos misionales, establecer la estandarización del proceso de comunicación interna y la correcta visualización y monitoreo de los factores críticos en la empresa Grupo K&C Consultores, a través de la implementación de indicadores claves de desempeño y el diseño de tableros dinamicos para su complemento; Su objetivo principal es permitirle a la alta dirección mantenerse al tanto de los diferentes cambios que surjan en la organización, además de contrarrestar las rupturas en sus lineamientos de comunicación de procesos, la perdida de dinero a causa de la mala administración y difusión de la información, trabajando así, en pro de la minimización de anomalías y eventualidades que pueden dañar el desempeño de la marca, para poder afianzar las relaciones a futuro y obtener fidelidad por parte de los clientes ARL, así mismo obtener el beneficio de la mejora en la toma de decisiones y la creación, medición y estudio de los planes de acción.