Examinando por Materia "Limitations"
Mostrando 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Barreras percibidas por las personas con discapacidad visual en la prestación de los servicios de salud, Montería 2020(2021-01-22) Pacheco de la Espriella, Yarledys; Sánchez Peralta, Doris Madolina; Orozco Valeta, MarthaIntroduction: Opportunities for visually impaired people are scarce and often do not have full enjoyment and enjoyment of their rights so it is necessary to identify the barriers, from their lived experiences. Objective: to characterize the barriers perceived by visually impaired people against the provision of health services in the city of Montería -Córdoba. Methodology: descriptive study with qualitative approach which makes it possible to approach social reality from non-quantitative data; as an information-gathering technique the semi-structured interview was used, until the level of information saturation was reached. The information obtained in the interviews was transcribed, narrative readings were made, content analysis was submitted, similarities and differences were grouped together, and eventually the formation of categories and subcategories was given. Results: The barriers perceived by visually impaired persons that are constituted in communicative, attitudinal and physical are evident. Changes in infrastructure, implementation of communication strategies and ongoing training of service personnel are relevant to their elimination. Conclusions: the research made it possible to understand the significance of the barriers faced by visually impaired persons in the provision of health services, revealing the lack of equity in health and care for that population, and also shows an unfavourable and unexplored situation, as well as the fundamental role of health workers in overcoming barriers.Publicación Acceso abierto English course final internship report(2022-03-03) Fernandez Pérez, Ana Patricia; Lorduy Arellano, DanilsaThis report points to inform about the internship that took place at the public school Villa Margarita in Monteria. This internship was developed in 10th and 11th grade and its main purpose was to improve the students’ speaking skills. In addition, this report explains the different pedagogies (Project based Learning, Communicative Language Teaching and the Student-centered approach) that were used to support the methodology and activities developed in the process during the internship. The report also contains the results and findings of the process, as well as conclusions and recommendations for future teachers. Finally, it presents the limitations found at the school and how the intern teacher overcame those difficult situationsPublicación Acceso abierto Propuesta para la creación de un portafolio de servicios en la planta piloto del programa Ingeniería de Alimentos de la Facultad de Ingenierías de la Universidad de Córdoba(Universidad de Córdoba, 2019-12-16) Pérez Mejía, Luisa Fernanda; Rodríguez Bermúdez, Daniel; Ibañez Gallego, DavidLa planta piloto del programa Ingeniería de Alimentos de la Facultad de Ingenierías de la Universidad de Córdoba fue creada con la finalidad de apoyar al desarrollo académico del programa. Esta planta suministra herramientas y procesos para la formación integral de los estudiantes en las prácticas, talleres de elaboración de diversos productos y las investigaciones que estos mismos deseen realizar competentes a su carrera, ofreciéndoles así mismo, la oportunidad de tener acceso a herramientas de laboratorio competentes al área de alimentos que en el oportuno tiempo de la finalización de su formación podrán encontrar en diferentes fábricas. Actualmente las instalaciones de la Planta Piloto son utilizadas para el desarrollo de prácticas académicas para los estudiantes de la Universidad de Córdoba, consistentes en la elaboración de productos en los diferentes talleres académicos de lácteos, cárnico, frutas y verduras y cereales. Por lo que la Planta Piloto labora bajo los lineamientos académicos, y se encuentra subordinada por las directrices de dicho programa, dificultando en cierto modo el desarrollo de esta como un ente independiente, ya que todo proceso y decisión que involucre el uso de la Planta Piloto, sin importar la finalidad o el uso que se desee dar a sus instalaciones, debe pasar por un proceso de decisiones que definiría si se aprueba o no la moción.