FacebookTwitterYoutubeInstagramTiktok
División de Bibliotecas
  • Español
  • English
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorioRepositorio
institucional
  • Inicio
  • Comunidades
  • Navegar
    Directrices del Repositorio
  1. Inicio
  2. Buscar por autor

Examinando por Autor "Lozano Hoyos, Levis Leonardo"

Mostrando 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Enhancing vocabulary and oral skills through gamification in 4th grade students at Santa María Goretti school under the national internship program
    (Universidad de Córdoba, 2024-12-09) Caballero Moreno, Laura Vanesa; Lozano Hoyos, Levis Leonardo; Barboza Diaz, Alex Gabriel
    The following report describes my internship experience at Santa Maria Goretti Educational Institution. It consisted of teaching in-person lessons to 4th-grade primary students between the ages of 9-12. The goal of this internship was to implement a meaningful strategy to get children involved in English learning. In this way, gamification as an educational strategy was applied to enhance vocabulary and oral skills. The lessons were designed and planned based on dynamic and mechanical techniques to provide a playful and accessible learning experience. In addition, this document discusses the underlying theories, methodology, gains, conclusions, limitations, and recommendations of the process in which I was immersed.
  • No hay miniatura disponible
    PublicaciónRestringido
    Improving vocabulary acquisition in 6th grade students from George’s noble school through gamification strategies
    (Universidad de Córdoba, 2024-12-10) Espitia Palencia, Jesús Daniel; Pugliese, Gabriella; Lozano Hoyos, Levis Leonardo
    El uso del inglés como idioma global es innegable hoy en día, es parte esencial del comercio cultural y económico del mundo, es por esto que países como Colombia se han propuesto promover el aprendizaje de este idioma en sus ciudadanos. Como parte de este objetivo han surgido algunos colegios bilingües que facilitan el aprendizaje de esta lengua extranjera. A lo largo de este reporte describiré mi experiencia de pasantía dentro del colegio George's Noble, una institución bilingüe, abordando el tema de la adquisición de vocabulario a través de diferentes teorías, metodología y herramientas como el constructivismo, la gamificación y la evaluación formativa. Con el objetivo de mejorar las habilidades comunicativas de los alumnos, la comprensión de los tiempos gramaticales y la preparación para un evento escolar. Durante esta experiencia, me di cuenta de que el vocabulario es fundamental para hablar inglés de una manera más fluida y utilizando juegos con el enfoque del constructivismo, este proceso es más fácil y eficiente.
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    Supporting english language learners at University of Cordoba to deal with Llack of vocabulary and confidence through meaningful mentoring strategies
    (Universidad de Córdoba, 2025-06-28) Ávila Sánchez, Jose Antonio; Romero, Yanilis; Lozano Hoyos, Levis Leonardo
    This report outlines a virtual internship within the University of Córdoba’s Internship Mentoring Program, aimed at supporting five second-semester Foreign Languages students struggling with English proficiency. The internship focused on overcoming challenges like limited vocabulary, fragmented oral communication, lack of confidence, and reliance on mental translation through tailored mentoring. As a mentor, I conducted virtual sessions (60 180 minutes) using scaffolding, immediate feedback, and tools such as Postcards, Worlds, and Quizlet. Activities like role-plays, vocabulary extraction from authentic media, and guided grammar exercises promoted autonomy and fluency. Students showed marked improvement in vocabulary retention, communicative fluency, and confidence, while reducing mental translation and speaking anxiety. I developed skills in diagnostic assessment, lesson planning, empathetic communication, and virtual classroom management. The internship also highlighted the value of personalized virtual interventions within the university’s academic support system. This experience enhanced my adaptability, deepened my grasp of English language pedagogy, and strengthened my dedication to student-centered teaching, laying a robust foundation for my future as an educator.
Carrera 6 No. 77- 305 Montería - Córdoba, Colombia  |  Código Postal: 230002   | | Nit: 891080031-3  |   contacto@correo.unicordoba.edu.co
La Universidad de Córdoba, es una Institución de educación superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.
Mapa de sitio, Ley de protección de datos, Política de privacidad, Transparencia y acceso a la información , PQRSyD contacto@correo.unicordoba.edu.co - notificacionesjudiciales@correo.unicordoba.edu.co.
Sistema DSPACE 7 - Metabiblioteca | logo