Examinando por Autor "Lorduy Arellano, Danilza"
Mostrando 1 - 13 de 13
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Informe del Proceso de la Práctica Pedagógica en El Programa de Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Humanidades-inglés 2008-2(2016-09-02) Lorduy Arellano, DanilzaPublicación Acceso abierto Informe del Proceso de la Práctica Pedagógica en El Programa de Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Humanidades-inglés 2009-1(2016-09-02) Lorduy Arellano, DanilzaPublicación Acceso abierto Informe del Proceso de la Práctica Pedagógica en El Programa de Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Humanidades-inglés 2010-1(2016-09-02) Lorduy Arellano, DanilzaPublicación Acceso abierto Informe General del Proceso de la Práctica Pedagógica en el Programa de Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Humanidades-Inglés(2016-09-02) Lorduy Arellano, DanilzaPublicación Acceso abierto Informe General del Proceso de la Práctica Pedagógica en El Programa de Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Humanidades-inglés 2011-2(2016-09-02) Lorduy Arellano, DanilzaPublicación Acceso abierto Informe General del Proceso de la Práctica Pedagógica en El Programa de Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Humanidades-inglés 2012-1(2016-09-02) Lorduy Arellano, DanilzaPublicación Acceso abierto Informe General del Proceso de la Práctica Pedagógica en El Programa de Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Humanidades-inglés 2012-2(2016-09-02) Lorduy Arellano, DanilzaPublicación Acceso abierto Publicación Acceso abierto Publicación Acceso abierto Informe General del Proceso de la Práctica Pedagógica en la Facultad de Educación y Ciencias Humanas(2016-09-02) Lorduy Arellano, DanilzaPublicación Acceso abierto A qualitative descriptive study: the use of project-based learning to improve oral communication in an efl classroom(2020-05-10) Navarro Rodríguez, Paola Saray; Lorduy Arellano, DanilzaProject-based learning or PBL as short is a teaching method that offers students fundamental tools for both cognitive and personal development through the completion of a project aimed at providing alternatives to a real-world problem. Although some researchs have been done on the benefits of PBL, little have emphasized on the characteristics of materials that can be used during the learning process including required standards for improving oral participation. The purpose of this study was to investigate through document analysis the characteristics of materials that must meet the PBL method to improve students’ oral participation. Data included observation, archival data, and reflection. The results showed that the characteristics of the materials to improve oral participation employing PBL must be based on communicative tasks and the learner-centered approach integrated into the general English materials to achieve the purpose. The conclusion is that, although it was difficult to find a document specifying the characteristics needed to help learners improve their oral participation through PBL, teachers are free to create or adapt authentic materials based on approaches whose purpose meets the requirements that learners need to improvePublicación Acceso abierto TEACHING PRACTICUM II II-May 14 2016(2016-09-05) Lorduy Arellano, DanilzaPublicación Acceso abierto TEACHING PRACTICUM II-May 14 2016(2016-09-05) Lorduy Arellano, Danilza