López Bernal, Cristian AlbertoChávez Polo, Luisa Fernanda2022-03-1420222022-03-142022-03-11https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/4955The business practice carried out in the Comercializadora de Multidrogas SAS of the city of Monteria, in the semester 2021-2, was developed in a support modality in the marketing department in order to contribute to continuous improvement for the provision of quality services. This work aims to analyze the needs of the company in order to carry out an implementation of the improvement plan. Achieving this from the Using the DOFA matrix as a method of business analysis. Bearing in mind that several loyalty surveys were carried out on both suppliers and customers in which the aforementioned matrix could be identified and thus provide an improvement plan for the area.LISTA DE FIGURAS………………………………………………………7LISTA DE ANEXOS…………………………………………………………8GLOSARIO……………………………………………………………………9RESUMEN…………………………………………….…………………….11ABSTRACT……………………………………………..………………….. 12INTRODUCCION………………………………………..…………………131. OBJETIVOS……………………………………………….……………..141. OBJETIVOS……………………………………………….……………..141.2 ESPECÍFICOS………………………………………….………………142. CAPITULO I: DESCRIPCION DE LA ENTIDAD………………..……152.1 NOMBRE DE LA INSTITUCIÓN………………………………............152.2 MISIÓN……………………………………………………………………172.3 VISIÓN…………………………………………………………………….172.4 OBJETIVOS ESTRATÉGICOS…..……………………………………182.5 VALORES ESTRATÉGICOS………………………..………………..182.6 ESTRUCTURA ORGANIZACIONAL…………………………………192.6.1. ORGANIGRAMA…………………………………………………….192.6.2 MAPA DE PROCESOS………………………………………………202.7 ACTIVIDADES DE LA ENTIDAD………………………………………203. CAPITULO II: DESCRIPCION DE LA DEPENDENCIA……………223.1 ORGANIGRAMA DE LA DEPENDENCIA…………………………………………………………223.2 FUNCIONES……………………………………………………………234. CAPITULO III: ACTIVIDADES REALIZADAS………………………..244.1 DESCRIPCIÓN DEL PROBLEMA………………………………………244.2 PLAN DE TRABAJO…………………………………………………….244.3 CRONOGRAMA DE ACTIVIDADES……………………………………254.4 DESCRIPCIÓN DETALLADA DE LAS ACTIVIDADES………………254.4.1 Etapa 1…………………………………………………………………254.4.2 Etapa 2…………………………………………………………………254.4.3 Etapa 3…………………………………………………………………254.4.4 Etapa 4…………………………………………………………………265 MARCO REFERENCIAL………………………………………………2751 MARCO TEÓRICO………………………………………………………275.1.1 La Calidad…………………………………………………………275.2 MARCO CONCEPTUAL………………………………………………285.3 MARCO LEGAL……………………………………………………….285.3.1 Ley 100 d 1993………………………………………………………..295.3.2 Ley 1438 de 2011…………………………………………………….295.3.3 Ley 1753 de 2015…………………………………………………….295.3.4 Ley 1751 de 2015………………………………………………………315.3.5 Ley 1258 de 2008………………………………………………………315.3.6 Ley 222 de 1995………………………………………………………..316. RESULTADOS O LOGROS ……………………………………………337. CONCLUSIONES……………………………………………………….358. PROPUESTA……………………………………………………………36REFERENCIA BIBLIOGRÁFICA………………………………………..37ANEXO……………………………………………………………………..38application/pdfspaCopyright Universidad de Córdoba, 2022Formulación de estrategias para la optimización del proceso de entrega de medicamentos e insumos en el Departamento de Mercadeo de la Comercializadora Multidrogas de Colombia S.A.STrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)MercadeoDofaCalidadProveedorServiciosClientesMarketingDofaQualityProviderServicesCustomers