Gallego Silva, Jesús AntonioSalleg Primera, David Julian2022-08-172022-08-172022-08-08https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/6322The importance of accounts receivable lies in the fact that they are clean money in the hands of customers. As long as this money returns to the company, it can be used for whatever the company needs. Therefore, from a financial perspective, the ability to effectively manage accounts receivable Getting paid is key to business success. Against this background, the analysis and definition of strategies for the management of accounts receivable within the company FERROANGEL located in the municipality of Planeta Rica. For this, in the first instance, an analysis is made of the current conditions of the accounts receivable that the company has through the records that it has, with what could be establish the degrees and times of arrears of each of the accounts receivable, in order to be able to propose strategic actions focused primarily on the reduction and recovery of said accounts receivable, but in addition to this, actions and recommendations so that the company can have a better credit validation process and granting them.1. CONSTANCIA DE APROBACIÓN DE TUTORES ........................................................... 52. DEDICATORIA .................................................................................................................... 63. INTRODUCCIÓN ................................................................................................................. 74. OBJETIVOS DE LA PASANTÍA O PRÁCTICA ................................................................ 85. CAPÍTULO I: DESCRIPCIÓN DE LA ENTIDAD.............................................................. 95.1 Nombre de la institución .................................................................................................. 95.2 Misión y Visión................................................................................................................ 95.3 Estructura organizacional (organigrama funcional)....................................................... 105.4 Actividades de la empresa.............................................................................................. 116. CAPÍTULO II DESCRIPCIÓN DE LA DEPENDENCIA DONDE REALIZÓ LA PRÁCTICA O PASANTÍA .......................................................................................................... 126.1 Organigrama................................................................................................................... 126.2 Funciones ....................................................................................................................... 127. CAPÍTULO III ACTIVIDADES REALIZADAS DURANTE LA PRÁCTICA O PASANTÍA................................................................................................................................... 137.1 Descripción del problema .............................................................................................. 137.2. Justificación................................................................................................................... 157.3. Plan de trabajo............................................................................................................... 157.4. Cronograma de actividades............................................................................................... 177.5 Descripción detallada de las actividades............................................................................ 17Empalme con los directivos y asignación de funciones................................................... 17Observación de los procesos realizados........................................................................... 18Identificación de falencias................................................................................................ 18Desarrollo de medidas y mejoras para hacer frente a las falencias.................................. 23Recomendaciones Estrategias.......................................................................................... 24Métodos de control y evaluación ..................................................................................... 248. PROPUESTA DE MEJORAMIENTO................................................................................ 279. CONCLUSIONES ............................................................................................................... 3110. REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS............................................................................... 34ANEXOS.................................................................................................................................. 36application/pdfspaCopyright Universidad de Córdoba, 2022Análisis y seguimiento en el manejo de la cartera de la empresa Ferroangel de Córdoba S.A.S. del municipio de Planeta Rica en el 2022-ITrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)CarteraRecaudoGestiónIndicadoresClientesIndicatorsPortfolioCollectionManagementClients