Fuenmayor, RicardoMorales Fernández, Evangelista JoséEspinosa Martínez, Paola2021-07-152021-07-152021-07-14https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/4331This international cooperation project is centered in the low academical Level presented in adult people between the ages of 28 and 50 years in El Dorado neighborhood in Monteria. And how through a social inclusion program in education it can be obtained better capabilities in order to achieve greater competition in laboral and personal field. The project seeks to be supported through International Cooperation through foundations and international NGOs in order to obtain the necessary technological and financial resources in the process by supporting viable ventures with strong social impact. Divided into three stages which are 1. Collection of information from the target population for which there is no concrete data. 2. Signing of agreements with the institutions that will provide their spaces for the development of activities and service providers for both Internet and telephony and as well as stationery. 3. Finally, a series of workshops and cultural meetings will be developed in order for students to acquire life skills and be competitive in the world of work.I RESUMEN ___________________________________________________________________________ 6II ABSTRACT___________________________________________________________________________ 7III INTRODUCCIÓN ______________________________________________________________________ 81 IDENTIFICACIÓN Y DESCRIPCIÓN DEL PROBLEMA ________________________________________________ 102 ANTECEDENTES _____________________________________________________________________ 143 JUSTIFICACIÓN DEL PROYECTO____________________________________________________________ 224 OBJETIVO GENERAL___________________________________________________________________ 264.1 Objetivos específicos __________________________________________________________ 265 NIVELACIÓN EN EDUCACIÓN BÁSICA SECUNDARIA EN HOMBRES Y MUJERES DEL BARRIO EL DORADO DE LA CIUDAD DE MONTERÍA 275.1 Desarrollo de objetivos ________________________________________________________ 325.1.1 Conocer la población meta del barrio el Dorado por medio de una encuesta. _____________________ 325.1.2 Proporcionar un ambiente óptimo para el desenvolvimiento del aprendizaje. __________________ 335.1.3 Desarrollar espacios sociales que contribuyan a la cultura y esparcimiento de recreación_________ 336 MATRIZ DE MARCO LÓGICO (MML) _______________________________________________________ 346.1 Financiamiento del Proyecto por Medio de la Cooperación Internacional __________________ 356.2 Innovación____________________________________________________________________ 387 EVALUACIÓN DEL PROYECTO_____________________________________________________________ 408. PIRÁMIDE DEL PROPÓSITO DEL PROYECTO____________________________________________________ 429 POST DEL PROYECTO __________________________________________________________________ 439.1 Cronograma_________________________________________________________________ 4510 CONCLUSIONES ___________________________________________________________________ 47IV REFERENCIAS _______________________________________________________________________ 49application/pdfspaCopyright Universidad de Córdoba, 2021Proyecto de innovación social en educación básica secundaria en hombres y mujeres en edades entre los 28 hasta los 50 años en el barrio el Dorado de la ciudad de Montería (población extra edad) por medio de cooperación internacional.Trabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)Cooperación internacionalEducaciónInnovación SocialInternational cooperationEducationSocial innovation