Amador Ahumada, ConcepciónFajardo Ortíz, Luz CelysFrias Arredondo, Valery Victoria2021-06-302021-06-302021-06-28https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/4216This intervention is intended to generate information for the Health Service Provider Institutions (IPS) on the accreditation and its benefits. Probably due to the lack of knowledge on the part of the actors in charge, as well as in making the decision to start a high quality process in health such as accreditation, they may be missing out on great benefits such as prestige, recognition, greater contracts, satisfaction for users, peace of mind for insurers regarding the provision of the service, greater number of users, greater coverage, growth in their profits and possible increase in their cash flow, generated by the accreditation. The objective is to design an intervention proposal to provide pertinent information on accreditation with the logical framework methodology, allowing the IPS directives to know the benefits, through the management of resources necessary for the acquisition of innovative technology, establishing standards of negotiation with suppliers defining the training schedule on accreditation of human talent and implementing mechanisms for evaluating the scope of continuous improvement. The intervention proposal seeks to provide these institutions with adequate and important information in the accreditation process in case their directives decide to carry out this process, where they will undoubtedly obtain great benefits.RESUMENABSTRACTINTRODUCCIÓN....................................................................................................................... 121. PROBLEMA A INTERVENIR............................................................................................ 142. HIPÓTESIS ........................................................................................................................ 183. JUSTIFICACIÓN DE LA INTERVENCIÓN ...................................................................... 194. DESCRIPCIÓN DE LA PARTICIPACIÓN DE LOS ACTORES DEL PROBLEMA ...... 205. ESTADO DEL ARTE ......................................................................................................... 236. DEFINICIÓN DE ESTRATEGIAS, ACTIVIDADES Y RESPONSABLES ..................... 377. DESCRIPCIÓN GENERAL DE LA PROPUESTA DE INTERVENCIÓN ...................... 398. OBJETIVOS DE LA PROPUESTA .................................................................................. 428.1. GENERAL ................................................................................................................... 428.2. ESPECÍFICOS ........................................................................................................... 429. DETALLE DE LA INTERVENCIÓN.................................................................................. 439.1. Intervención 1: Motivación a la alta gerencia para implementar cambios. ........... 459.2. Intervención 2: Estandarizar lista de proveedores en relación con el costo - beneficio con el que el Jefe Financiero hará buen uso de los recursos económicos. .... 479.3. Intervención 3: Identificar mediante indicadores el talento humano capacitado .. 499.4. Intervención 4: Capacitación sobre la implementación de los avances tecnológicos. .......................................................................................................................... 5010. ESTRATEGIAS DE EVALUACIÓN ................................................................................... 5111. PRESUPUESTO DE LA PROPUESTA ............................................................................ 5312. CONCLUSIONES ............................................................................................................... 54REFERENCIAS ......................................................................................................................... 55ANEXOS .................................................................................................................................... 60application/pdfspaCopyright Universidad de Córdoba, 2021Diseño de estrategias para motivar y dar a conocer los beneficios que ofrece la acreditación a los directivos de las instituciones prestadoras de servicios en salud en el año 2021Trabajo de grado - Especializacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)AcreditaciónInstituciones prestadoras servicios saludProcesoSatisfacciónAccreditationHealth service provider institutionsProcessSatisfaction