Amador Ahumada, ConcepciónAdarraga Hernandez, Kiara StefanyFontalvo Castillo, Eliana Patricia2022-06-092022-06-092021-06-08https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/5197The present intervention proposal aims at reducing failures and errors in customer / user service, which is why it seeks to present the importance of improving inducción and reinduction processes to help employees make the best use of their capacities and develop their potential, to carry out an objective evaluation of the competencies and degree of information management required for the position. The objective of this proposal is to implement a reinduction program for customer service personnel at the EPS Salud Total Montería - Córdoba following the logical framework methodology to increase their fidelity, achieve quality in the provision of services and thus continue with the stability of the company having as a pillar strategies focused on quality, management of human talent and customer / user satisfaction in order to meet and assist customers / users in their requirements, fluid dialogue, a quick response and effective to their requests, analyze the current structure of the positions related to customer service in the company, review and standardize the customer service and care process, analyze the diagnosis of initial conditions of the hired personnel, identify the issues required for the development of the inducción and reinduction program. The proposal made seeks to strengthen capacities in health personnel regarding the quality of customer / user service by improving the inducción and reinduction process.RESUMEN...............................................................................................................9ABSTRACT............................................................................................................10INTRODUCCIÓN...................................................................................................111. PROBLEMA A INTERVENIR..........................................................................122. HIPOTESIS.....................................................................................................133. JUSTIFICACIÓN DE LA INTERVENCIÓN .....................................................144. DESCRIPCIÓN DE LA PARTICIPACIÓN DE LOS ACTORES DEL PROBLEMA...........................................................................................................155. ESTADO DEL ARTE ......................................................................................175.1 MARCO TEÓRICO.......................................................................................215.2 MARCO CONCEPTUAL...............................................................................236. DEFINICIÓN DE ESTRATEGIAS, ACTIVIDADES Y RESPONSABLES........287. DESCRIPCIÓN GENERAL DE LA PROPUESTA DE INTERVENCIÓN ........318. OBJETIVOS DE LA PROPUESTA ................................................................348.1 OBJETIVO GENERAL .................................................................................348.2 OBJETIVOS ESPECIFICOS ........................................................................349. DETALLE DE LA INTERVENCIÓN ................................................................359.1 INTERVENCIONES .....................................................................................369.1.1 Intervención 1. Presentar análisis de los resultados de la intervención que demuestre la relación costo beneficio......................................................369.1.2 Intervención 2. Gestión del conocimiento en el proceso de atención al cliente .............................................................................................................369.1.3 Intervención 3. Revisión del perfil que posee la empresa para los cargos en atención al cliente ......................................................................................379.1.4 Intervención 4. Identificación de fallas y errores cometidos frecuentemente en el punto de atención al cliente/usuario.............................389.1.5 Intervención 5. Acompañamiento y capacitación a los clientes/usuarios ........................................................................................................................399.1.6 Intervención 6. Programa de inducción e implementar proceso de reinducción .....................................................................................................399.1.7 Intervención 7. Gestion de calidad de la atención al cliente ..................4010. ESTRATEGIAS DE EVALUACIÓN..............................................................4111. PRESUPUESTO DE LA PROPUESTA DE INTERVECIÓN...........................4412. CONCLUSIONES ........................................................................................46REFERENCIAS .....................................................................................................47ANEXOS................................................................................................................50application/pdfspaCopyright Universidad de Córdoba, 2022Propuesta para la implementación del programa de inducción y reinducción institucional integralTrabajo de grado - Especializacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)InducciónReinducciónGestión de la calidadAtención al clienteInductionReinductionQuality managementCustomer service