López Dickson, Emperatriz del CarmenPacheco Meza, Liliana Patricia2022-08-132022-08-132022-08-11https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/6311This project is focused on the creation of a company dedicated to the sale of healthy foods, in the Municipality of Sahagún Córdoba, whose main objective is to contribute to the well-being of the population, for this it is necessary to evaluate its viability through studies that allow to analyze not only the needs of the population, but all those of a technical, organizational and financial nature, which are pertinent to its establishment, the company will be located within the municipality of Sahagún via a las llanadas, Unión Sucre, a few steps from the municipal public schools. The creation of this company will be done through a S.A.S, this modality was chosen for the tax benefits and that allows the entrepreneur to simplify their procedures and start with a low budget, thus starting with an initial investment of $ 45,547,500 for the adequacy of the site, acquisition of furniture, equipment, records necessary for the operation of the company, in the same way it is necessary to have a daily working capital of $540,824, for a total monthly working capital of $24,337,088. According to the (Mayor's office of Sahagun Cordoba, 2020), The population will be represented by 137,527 inhabitants, for the year 2022. Target population (18-80 years old) (72%) 99,019 inhabitants, Target market, economically active (70%) 69,314 inhabitants, the products being for mass consumption and with great competition in the market have a low level of acquisition due to this the products offered by the healthy food restaurant.1. PLANTEAMIENTO DEL PROYECTO 131.1 DESCRIPCIÓN DEL PROBLEMA 131.2 JUSTIFICACIÓN 151.3 OBJETIVOS 161.3.1 Objetivo General 161.3.2 Objetivos específicos 171.4 MARCO REFERENCIAL 171.4.1 Marco Teórico. 171.4.2 Marco Conceptual. 181.4.3 Marco legal. 202. INVESTIGACIÓN DE MERCADO 222.1 TIPO Y MÉTODO DE INVESTIGACIÓN 222.2 POBLACIÓN 222.3 POBLACIÓN, DESCRIPCIÓN DEL SEGMENTO DE MERCADO Y TAMAÑO DE LA MUESTRA 222.3.1 Elección de la población. 222.3.2 Segmentación del mercado. 222.3.3 Tamaño de la muestra. 232.4 INSTRUMENTOS DE RECOLECCIÓN DE LA INFORMACIÓN 232.5 PROCEDIMIENTO PARA RECOLECTAR LA INFORMACIÓN 242.4.1 Modelo de encuestas 242.6 ANÁLISIS DE LOS DATOS RECOLECTADOS CLIENTES POTENCIALES 262.7 ANÁLISIS DE RESULTADOS: 283 ESTUDIO DE MERCADO 293.1 DESCRIPCIÓN DEL PRODUCTO: MANUAL DE IMAGEN O IDENTIDAD CORPORATIVA 293.2 DELIMITACIÓN Y DESCRIPCIÓN DEL MERCADO: ANÁLISIS DEL SECTOR Y ANÁLISIS DEL MERCADO. 303.3 ANÁLISIS DE LA DEMANDA ACTUAL Y FUTURA 31 3.4 ANÁLISIS DE LA OFERTA ACTUAL Y FUTURA 32 3.4.2 Tipo de demanda 34 3.3 ANÁLISIS DE LOS PRECIOS. 34 3.4 CANAL DE DISTRIBUCIÓN. 35 3.5 MERCADO DE INSUMOS 36 3.6 MEZCLA PROMOCIONAL. 36 3.7 CARACTERIZACIÓN DE CONSUMIDORES O CLIENTES 37 3.8 MODELO DE PRESTACIÓN Y DESCRIPCIÓN DEL SERVICIO 38 3.9 IDENTIDAD CORPORATIVA 40 4 ESTUDIO TÉCNICO 41 4.1 TAMAÑO DEL PROYECTO 41 4.2 LOCALIZACIÓN DEL PROYECTO 43 4.3 MACROLOCALIZACIÓN 44 4.4 MICROLOCALIZACIÓN 45 4.5 SELECCIÓN Y ESPECIFICACIÓN DE LA MAQUINARIA Y EQUIPO 48 4.6 RECURSO HUMANO 50 4.7 ASPECTOS TÉCNICOS 50 5 ESTUDIO ADMINISTRATIVO Y LEGAL 52 5.1 TIPO DE SOCIEDAD. 52 5.2 MISIÓN. 53 5.3 VISIÓN 53 5.4 ORGANIGRAMA DE LA EMPRESA. 54 5.5 PERFIL DE LOS CARGOS 54 6 ESTUDIO FINANCIERO. 62 6.1 INVERSIONES FIJAS 62 6.2 MUEBLES Y ENSERES 62 6.4 INVERSIONES EN ACTIVOS INTANGIBLES 65 6.5 TOTAL INVERSIÓN INICIAL 65 6.6 COSTOS Y GASTOS DE OPERACIÓN PRIMER AÑO DE OPERACIÓN 66 6.7 COSTOS MATERIA PRIMA PRIMER AÑO DE OPERACIÓN 66 6.7 COSTO SERVICIOS PÚBLICOS AÑO 1 67 6.9 OTROS GASTOS ADMINISTRATIVOS 68 6.10 AMORTIZACIÓN DE GASTOS DIFERIDOS 69 6.11 DEPRECIACIÓN DE LA INVERSIÓN. 69 6.12 GASTOS DE VENTAS. 71 6.13 DISTRIBUCIÓN DE LOS COSTOS 72 6.15 PUNTO DE EQUILIBRIO 74 6.16 CÁLCULO DEL CAPITAL DE TRABAJO. 75 6.17 PROYECCIÓN DEL CAPITAL DE TRABAJO 76 6.18 PROGRAMA DE INVERSIONES 77 6.20 ANÁLISIS EVALUACIÓN FINANCIERA 80 7. IMPACTOS DEL PROYECTO 82 7 .1 IMPACTO ECONÓMICO 82 7.2 IMPACTO SOCIAL 82 7.3 IMPACTO AMBIENTAL 83 8. CONCLUSIONES Y RECOMENDACIONES 84 REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS 853.3 ANÁLISIS DE LA DEMANDA ACTUAL Y FUTURA 313.4 ANÁLISIS DE LA OFERTA ACTUAL Y FUTURA 323.4.2 Tipo de demanda 343.3 ANÁLISIS DE LOS PRECIOS. 34application/pdfspaCopyright Universidad de Córdoba, 2022Estudio de factibilidad para la creación del restaurante vida saludable en el municipio de Sahagún, CórdobaTrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)Alimentación Saludable.Calidad de Vida.Hábitos.Salud.Enfermedades Crónicas no transmisibles.Estilos de Vida Saludable.EmprendimientoInnovación.Healthy eating.Healthy food.Quality of life.Habits.Health.Non-communicable chronic diseases.Healthy lifestyles.Entrepreneurship.Innovation.