Villalba Durango, Juan CamiloCogollo Castilla, Cindy Paola2023-01-202023-01-202023-01-19https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/6917Accreditation is a system that leads to the continuous improvement of organizational processes, its very essence is to propel organizations not to be satisfied with having standardized processes that are repetitively carried out over time, trying with each of these repetitions to obtain the same result, being a unique process in time to demonstrate compliance with a series of quality standards and assumes a position of demonstrating from time to time the maintenance and improvement of the specific achievements achieved within the quality program. Through this study, the level of compliance with the human talent management standards of the ambulatory and hospital accreditation manual was determined in the social enterprises of the state of the municipality of Cereté, where a descriptive study was carried out with a quantitative approach and for this purpose, An Accreditation checklist was applied to the coordinator of human talent of the social enterprises of the state under study and the information was collected, which was recorded, processed and analyzed through the graphics of the Excel sheet. At the end of this study, it was possible to conclude that, from the results obtained from the checklist on the critical path of Accreditation with an emphasis on Human Talent Management, the E.S.E CAMU del Prado obtained a 22% compliance and the E.S.E Hospital Sandiego it reached 35% of compliance, being this at a general level 57% of total compliance with the checklist.RESUMEN 11ABSTRACT 121. INTRODUCCIÓN 132. OBJETIVOS 152.1 Objetivo general 152.2 Objetivos específicos 153. RESEÑA HISTÓRICA DE LA INSTITUCIÓN 164. ASPECTOS CORPORATIVOS 185. DESCRIPCIÓN DEL ÁREA Y UNIDAD FUNCIONAL 216. NECESIDAD DETECTADA 226. MARCO REFERENCIAL 236.1 Marco teórico 236.2 Marco conceptual 246.3 Marco legal 257. METODOLOGÍA 278. RESULTADOS OBTENIDOS 288.1 Caracterizar los estándares de Gerencia de Talento Humano del Manual de Acreditación en salud Ambulatorio y Hospitalario de las Empresas Sociales del Estado de Cereté. 288.2 Identificar el porcentaje de cumplimiento de los estándares de gerencia de talento humano del Manual de Acreditación en salud IPS Ambulatorio y Hospitalario de las Empresas Sociales del Estado de Cereté. 328.3 Analizar el nivel de cumplimiento de los estándares de Gerencia de Talento Humano del Manual de Acreditación en salud IPS Ambulatorio y Hospitalario de las Empresas Sociales del Estado de Cereté. 339. CONCLUSIONES 3910. RECOMENDACIONES 4011. REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS 4112. ANEXOS 42LISTA DE FIGURASFigura N°. 1 Organigrama de la alcaldía municipal de Cereté…………………….…19Figura N°. 2 Mapa de procesos alcaldía de Cereté………………………………….20Figura N°. 3 Cumplimiento de la ruta crítica de acreditación de las ESEs de estudio …………………………………………………………………………………….……….33Figura N°. 4 Cumplimiento Ítem competencia y desempeño…………………...…..34Figura N°. 5 Cumplimiento ítem resultados en el desempeño del talento humano …………………………………………………………………………..………………....36Figura N°. 6 Cumplimiento ítem entrenamiento al talento humano……………...…37LISTA DE TABLASTabla N° 1 Cumplimiento ítem competencia y desempeño……………...………….34Tabla N° 2 Cumplimiento ítem resultados en el desempeño del Talento Humano ……………………………………………………………………………………………..35Tabla N° 3 Cumplimiento ítem entrenamiento al Talento Humano…….………......37LISTA DE ANEXOSAnexo A. Lista de chequeo ruta crítica de acreditación ……….………………..….37Anexo B. Evidencias fotográficas…………………………………………………….48application/pdfspaCopyright Universidad de Córdoba, 2023Nivel de cumplimiento de los estándares de gerencia del talento humano del manual de acreditación de las empresas sociales del estado de Cereté, 2022Trabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)Sistema único de acreditaciónCalidadEmpresa social del estadoEstándarTalento humanoUnique system of accreditationQualityState social enterpriseStandardHuman Talent