Espitia Cabralez, Enalbis EstherRojas Cervantes, Jesús2022-09-042022-09-042022-09-04https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/6559The objective of the Business Practice was to acquire abilities and skills in administrative procedures and the strengthening of the occupational health of the officials through mitigation actions of the Sick Building Syndrome that is occurring in the account filing area. To this end, actions such as leadership in active breaks, education and training were implemented to help reduce diseases that have occurred in the area, such as musculoskeletal disorders. In this way, active breaks are an effective instrument to improve the physical condition of workers and their better performance in the workplace.RESUMEN……………………………………………………………………………………..11INTRODUCCIÓN........................................................................................131. OBJETIVOS........................................................................................151.1. OBJETIVO GENERAL....................................................................151.2. OBJETIVO ESPECÍFICOS................................................................................152. PRESENTACIÓN INSTITUCIONAL..............................................................................162.1 RESEÑA HISTÓRICA DE LA INSTITUCIÓN.....................................................................162.2. PORTAFOLIO DE SERVICIOS..............................................................................172.3. PLATAFORMA ESTRATÉGICA..........................................................................182.3.1. Misión..................................................................................192.3.2. Visión...................................................................................192.3.3. Valores.....................................................................192.3.4. Principios Esta institución está definida por varios principios como:.....................................................202.4. POLÍTICA DE HUMANIZACIÓN...................................................................................212.5. POLÍTICA DE CALIDAD Y SEGURIDAD DEL PACIENTE.............................................................................212.6. DERECHOS DE LOS PACIENTES..................................................................................213. ORGANIGRAMA........................................................................................................................234. ANÁLISIS DE LA PLATAFORMA ESTRATÉGICA-ORGANIGRAMA –MAPA DE PROCESOS DE LA INSTITUCIÓN......................255.1. RADICACIÓN DE CUENTAS....................................................................................276. NECESIDAD DETECTADA........................................................................................................287. METODOLOGÍA DE LA PRÁCTICA O PASANTÍA.......................................................................................298. MARCO REFERENCIAL.................................................................................................................308.1. MARCO HISTÓRICO....................................................................308.1.1. El Síndrome Del Edificio Enfermo (SEE).........................................................................308.2. MARCO CONCEPTUAL................................................................................308.2.1. SÍNDROME DEL EDIFICIO ENFERMO...............................................................................308.2.2. Pausas Activas.............................................................................................................308.2.3. Glosa...........................................................................................318.2.4. Devolución.......................................................................................................318.2.5. Respuesta a Glosas y Devoluciones............................................................................................................318.2.6. Soat......................................................................................................318.2.7. Adres....................................................................................328.3. MARCO LEGAL.............................................................................328. RESULTADOS OBTENIDOS......................................................................................................359. CONCLUSIONES...............................................................................................3710. RECOMENDACIONES...................................................................................................3811. REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS...............................................................................................39application/pdfspaCopyright Universidad de Córdoba, 2022Informe final de práctica empresarial en el proceso de radicación de cuentas médicas en la IPS Traumas y FracturasTrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)Pausas activasSíndrome del Edificio EnfermoBienestar laboraCapacitaciónAcciones de mejoraActive breaksSick Building SyndromeOccupational well-beingTrainingImprovement actions