Rodríguez Bermúdez, DanielCárdenas Mejía, Wendi PatriciaPetro Martínez, Andrea Carolina2022-03-312022-03-312022-03-30https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/5122With the following monographic work, the collection of bibliographic sources on the conceptualization of electronic commerce, payment gateways and streaming services is sought, specifying the process of an electronic transaction between banks, information on the growth in sales generated by the e-commerce platforms, the first countries that occupy the first places in 2019, and in turn make charts of the growth in sales in the last five years for the Netflix and Amazon Prime streaming companies as the main success storiesResumen…………………………………………………………………………………………. 7Abstract…………………………………………………………………………………………...8Introducción……………………………………………………………………………………...9Capítulos………………………………………………………………………………………...121. Comercio electrónico……………………………………………………………………… 121.1 Evolución del comercio electrónico……………………………………………………121.2 Clasificación del comercio electrónico………………………………………………...141.2.1 Comercio B2B……………………………………………………………………… 141.2.2 Comercio B2C……………………………………………………………………… 141.2.3 Comercio B2E……………………………………………………………………… 141.2.4 Comercio C2C……………………………………………………………………… 141.3 Formas de pago………………………………………………………………………… 151.3.1 Pago online…………………………………………………………………………...151.4 Plataformas de comercio electrónico…………………………………………………. 151.4.1 OpenCart……………………………………………………………………………. 161.4.2 WooCommerce………………………………………………………………………161.4.3 Magento……………………………………………………………………………...161.4.4 Shopify……………………………………………………………………………… 171.4.5 Tienda Nube………………………………………………………………………… 171.4.6 osCommerce…………………………………………………………………………171.4.7 Wix………………………………………………………………………………… 181.4.8 Squarespace………………………………………………………………………… 181.4.9 PrestaShop……………………………………………………………………………182. Pasarelas de pagos………………………………………………………………………192.1 Ventajas y desventajas de las pasarelas de pagos……………………………………. 192.1.1 Ventajas de los compradores/clientes………………………………………………...192.1.2 Desventajas…………………………………………………………………………...202.2 ¿Cómo funciona una pasarela de pago?........................................................................212.3 Principales pasarelas de pago………………………………………………………… 232.3.1 PayPal………………………………………………………………………………. 232.3.2 Amazon Prime……………………………………………………………………… 242.3.3 Ayden………………………………………………………………………………. 242.3.4 2Checkout (2CO) ……………………………………………………………………252.3.5 Mercado Pago………………………………………………………………………. 253. Servicio de Streaming…………………………………………………………………. 253.1 Netflix……………………………………………………………………………………263.2 Amazon Prime…………………………………………………………………………...263.3 HBO……………………………………………………………………………………...263.4 Disney……………………………………………………………………………………273.5 Movistar………………………………………………………………………………… 273.6 Spotify……………………………………………………………………………………272. Volumen de ventas del comercio electrónico………………………………………………28Antecedentes de la investigación………………………………………………………………28Estudios de la investigación realizados………………………………………………………. 28Volumen de ventas……………………………………………………………………………...313. Comportamiento de las ventas de las empresas de Netflix y Amazon Prime……………34Conclusiones…………………………………………………………………………………… 39Referencias bibliográficas……………………………………………………………………...41application/pdfspaCopyright Universidad de Córdoba, 2022Pasarelas de pago al servicio del e-commerce en las empresas de streamingTrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)Comercio electrónicoVentasPasarela de pagoServicio de streamingPlataformasElectronic commerceSalesPayment gatewayStreaming servicePlatforms