Aguas Castillo, Pedro PabloDiaz Burgos, EdriamPerez Nieto, Daniel Mauricio2024-07-312024-07-312023-07-31https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/8456Motivation is the desire of a student to acquire new knowledge and put it into practice by performing tasks. It plays an essential role in students when learning a foreign language. However, the COVID-19 pandemic has harmed foreign language learners' motivation to participate in oral activities in English. The purpose of this phenomenological study was to understand the lived experiences of 10th-grade students that reflected their demotivation to participate in speaking activities after the COVID-19 pandemic. This study employs Giorgi's five-step method for conducting a phenomenological analysis. The data sources for this research included in-depth interviews and researchers’ diary. Four themes emerged from the data collected: 1) The bright side of motivation, 2) The battle between the heart and the brain, 3) The barriers of communication in foreign language learning, and 4) Awareness of a duality in teaching. The study highlights the importance of motivation in foreign language learning and in the development of speaking skills.La motivación es el deseo de un estudiante de adquirir nuevos conocimientos y ponerlos en práctica realizando tareas. Esta juega un papel esencial en los estudiantes que aprenden una lengua extranjera. Sin embargo, la pandemia del COVID-19 ha perjudicado la motivación de los estudiantes de lenguas extranjeras para participar en actividades orales en inglés. El objetivo de este estudio fenomenológico fue comprender las experiencias vividas de estudiantes de 10º grado que reflejaban su desmotivación para participar en actividades de expresión oral después de la pandemia del COVID-19. Este estudio emplea el método de cinco pasos de Giorgi para realizar un análisis fenomenológico. Las fuentes de datos para esta investigación incluyeron entrevistas en profundidad y un diario de los investigadores. Del análisis de los datos surgieron cuatro temas: 1) El lado positivo de la motivación, 2) La batalla entre el corazón y el cerebro, 3) Las barreras de la comunicación en el aprendizaje de lenguas extranjeras, y 4) La conciencia de una dualidad en la enseñanza. El estudio destaca la importancia de la motivación en el aprendizaje de idiomas y en el desarrollo de las habilidades de expresión oral.INTRODUCTION 8THEORETICAL FRAMEWORK 12Conceptual framework 12Motivation and Demotivation 12Oral Participation in Foreign Language Activities 14Oral Activities in Foreign Language Learning 15Learning a Foreign Language after a Global Crisis 17Literature review 18METHODOLOGY 24Type of research Design 24Context and Research Participants 25Data Collection Methods 26Data Analysis and Ethical issues 28FINDINGS 31The bright side of motivation 31The battle between the heart and the brain 32The barriers of communication in foreign language learning 32Awareness of a duality in teaching 33Conceptual structure 33DISCUSSION 35REFLECTION 37CONCLUSION 39APENDIXES 41Appendix 1- Informed consent letter 41Appendix 2- Interview questionnaire 44Appendix 3- Working Matrix for Giorgi’s five-step 45REFERENCES 48application/pdfengCopyright Universidad de Córdoba, 2024The lived experiences of demotivated 10th-graders speaking in english classes after pandemic: a phenomenological studyTrabajo de grado - PregradoAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)info:eu-repo/semantics/openAccessMotivaciónActividades oralesParticipación oralPandemia COVID-19MotivationOral activitiesOral participationCOVID-19 pandemicUniversidad de CórdobaRepositorio Universidad de Córdobahttps://repositorio.unicordoba.edu.cohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2