Aguas Castillo, Pedro PabloAmaya Soto, Belissa BelenBustos Coronado, Yuliana Andrea2025-01-202025-01-202025-01-19https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/8886This leadership statement explores the concept of transformational leadership and"". its application in educational settings. We define transformational leadership and discuss the key assumptions of this leadership approach. Through the adoption of transformational leadership principles, educators can enable students to develop into critical thinkers, active learners, and confident individuals. The importance of collaborative work, critical thinking, and self-reflection in achieving educational goals is highlighted as well. By examining the implications of transformational leadership for future educators, we aim to shed light on the crucial role of leadership in shaping the future of education.Esta declaración de liderazgo explora el concepto de liderazgo transformacional y"". su aplicación en entornos educativos. Definimos el liderazgo transformacional y discutimos los supuestos clave de este enfoque de liderazgo. A través de la adopción de principios de liderazgo transformacional, los educadores pueden permitir a los estudiantes convertirse en pensadores críticos, estudiantes activos e individuos seguros de sí mismos. También se destaca la importancia del trabajo colaborativo, el pensamiento crítico y la autorreflexión para alcanzar los objetivos educativos. Al examinar las implicaciones del liderazgo transformacional para los futuros educadores, nuestro objetivo es arrojar luz sobre el papel crucial del liderazgo en la configuración del futuro de la educación.IntroductionOur AssumptionsLeadership Empowerment And Implications For The FutureConclusionsReferencesapplication/pdfengCopyright Universidad de Córdoba, 2025A personal leadership statementTrabajo de grado - PregradoAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)info:eu-repo/semantics/openAccessAprendizaje para toda la vidaEmpoderamientoLifelong learningEmpowermentUniversidad de CórdobaRepositorio Institucional Unicórdobahttps://repositorio.unicordoba.edu.cohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2