Examinando por Autor "Carrascal Torres, Socorro Nohemy"
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Publicación Acceso abierto Confianza, ética y nueva pedagogía: tríada en el desafío para el cambio en educación(Fondo Editorial - Universidad de Córdoba, 2023-03-28) Noro, Jorge Eduardo; Sierra Pineda, Isabel; Vermeren, Patrice; Pacheco Lora, Martha Cecilia; Rosário, Pedro; Carrascal Torres, Socorro Nohemy; Fuentes Muñoz, Sonia; Doria Correa, Rudy; Campos Ferreira, Nilce Vieira; Sierra Pineda, Isabel AliciaEste libro es evidencia de la respuesta aceptada a la invitación formulada a un grupo de profesores universitarios de distintas procedencias, que permite hoy no solo la presentación de un producto de la integración de ideas, conceptos y reflexiones sino la expresión de posturas alrededor de varios temas clave que surgen de las discusiones al interior de las Facultades de Educación y de los programas de formación de educadores.Publicación Acceso abierto Fenomenología de la inclusión educativa de estudiantes invidentes en la enseñanza de las Ciencias Sociales en la ciudad de Montería(2023-04-03) Viloria Rivera, Manuel Andrés; Carrascal Torres, Socorro NohemyEducational attention to students with disabilities has gone from being an object of study in the philosophical, pedagogical and didactic fields to a demand of contemporary society expressed in legal regulations that claim the right to education without discrimination. The report presented here is the result of the retrospective analysis of the author's own experience as a teacher of Social Sciences, in his attempt to include a visually impaired student in an institutional classroom reality. Based on Max Van Manen's Phenomenology-Hermeneutics, a qualitative, critical and phenomenological methodological design is constructed that allows retrospective analysis and that, with the conversational interview as a research technique, allows the achievement of the proposed objectives. The result is a phenomenological-hermeneutic document, which aspires to be a theoretical understanding of the lived experience and, at the same time, a contribution to the construction of an inclusive didactics of Social Sciences, understood as a science of the construction of meaning.